Biuro Kordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Urzędu Miasta Poznania
Zadanie inwestycyjne obejmuje budowę oraz przebudowę ciągu rowerowego po obu stronach rzeki Warty.
Najdłuższy nowy odcinek Wartostrady, o długości prawie 1,3 km, połączy most Królowej Jadwigi z parkiem w Starym Korycie Warty. Dwie pozostałe trasy połączą ulice Czartoria i Chwaliszewo oraz poprowadzą pieszych i rowerzystów przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną, aby ominąć kolizję z wejściem do Bramy.
Nowe odcinki, podobnie jak te już istniejące, zostaną wyposażone w oświetlenie, monitoring oraz elementy małej architektury. Powstaną także punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną. Zostaną utworzone na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I. Mają dostarczyć dane, które pozwolą oszacować celowość realizacji kolejnych inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. W rejonie Mostu Rocha, Mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstaną też trzy zadaszone, monitorowane parkingi typu B+R dla 36 rowerów.
- grudzień 2018 - podpisanie umowy w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- II kw. 2019 - planowany termin przygotowania dokumentacji projektowej dla wszystkich odcinków
- I kw.2019 - II kw.2020 - planowany termin realizacji robót budowlanych
- Trwają prace projektowe
- Trwają prace na odcinku od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi, gdzie na istniejącym fragmencie Wartostrady powstaje monitoring wizyjny, oświetlenie oraz uzupełniane są elementy małej architektury.
- Środki własne Miasta Poznania oraz dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych. w tym mobilność miejska, Poddziałania 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych, w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznań