Zarząd Transporu Miejskiego
Celem zadania jest wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych, umożliwiających dogodną zmianę środka transportu, które będą łączyły transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy. Projekt obejmuje budowe nowych, utwardzonych nawierzchni placów/zatok parkingowych o łącznej pojemności 207 miejsc postojowych, w tym 10 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych, w następujących lokalizacjach:
- w rejonie ulic Św. Michała, Warszawska i Świętojańska (Parking - Św Michała) : projekt obejmuje budowę nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 100 miejsc parkingowych (w tym 4 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych). W ramach parkingu P&R przewiduje się zlokalizowanie ok. 30 stojaków rowerowych.
- w rejonie przystanku kolejowego Poznań-Strzeszyn ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking - Strzeszyn): Projekt obejmuje budowę nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 50 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych). Przewiduje się zlokalizowanie w ramach parkingu P&R około 30 miejsc stojaków rowerowych.
- w rejonie ul. Hetmańska, Starołęcka, Wągrowska (parking w formie zatoki parkingowej - dalej zwany parking rondo Starołęka): Projekt obejmuje budowę nowej, utwardzonej zatoki parkingowej o pojemności 57 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych). Przewiduje się zlokalizowanie w ramach parkingu P&R około 30 stojaków rowerowych.
Dla każdej lokalizacji wykonane zostaną następujące elementy: rozbiórki i prace przygotowawcze, ułożenie nawierzchni, kanalizacja teletechniczna, ogrodzenie, wykonanie bramownicy, oświetlenie, monitoring wizyjny, automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób niepełnosprawnych, mała architektura, tablica informacyjna (informacja pasażerska), tablice informacyjne drogowskazowe, zestaw naprawczy dla rowerów, zadaszenie dla rowerów, usunięcie kolizji, zieleń, stojaki na rowery, przyłącze sanitarne i wodociągowe, przyłącze kanalizacji deszczowej, przyłącze elektryczne, kanalizacja deszczowa. Wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe stanowiace dojście do/z miejsc parkingowych oraz jezdnie manewrowe na placu postojowym. Projekt obejmuje również instalację systemu zarządzania parkingami P&R zarówno na poziomie lokalnym jak i centralnym, wraz z integracją z istniejącym systemem centralnym, w tym: kasa biletowa, elektroniczna, interaktywna tablica informacji pasażerskiej, elektroniczne tablice drogowe, terminal wjazdowy i wyjazdowy, elektroniczna tablica zmiennej treści, system zarządzania parkingiem P&R. Obiekty zostaną ogrodzone i wyposażone w szlabany wjazdowe i wyjazdowe oraz bedą dostępne za opłatą stanowiącą równowartośc biletu 24-godzinnego na przejazdy transportem publicznym (opłata obejmuje bezpłatne udostępnienie takiego biletu użytkownikowi) lub bezpłatnie dla posiadaczy dłuższego, sieciowego abonamentu czasowego (w systemie PEKA) na przejazdy takim transportem.
• luty/marzec 2019 r. – powtórny przetarg na Wykonawcę
• grudzień 2019 r. – planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych
• wrzesień 2020 r. – planowany termin odbioru końcowego
- rozstrzygnięto przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu.
-
drugie postępowanie przetargowe na wykonawcę w formule zaprojektuj i wybuduj
-
podpisano umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą
Środki własne Miasta Poznania i UE