Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
Zadanie polega na wykonaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy trasy tramwajowej na odcinku od ul. Kórnickiej do os. Lecha (Odcinek I) i dalej do Ronda Żegrze (Odcinek II) oraz budowie nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej wraz z rozbudową ul. Unii Lubelskiej do ul. Obodrzyckiej (Odcinek III)
Generalnym założeniem jest wykonanie trasy tramwajowej o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych zapewniających
m.in. trwałość, stabilność, bezpieczeństwo, ograniczenie emisji drgań i hałasu oraz poprawiających komfort podróżowania z uwzględnieniem infrastruktury dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ramach projektu uwzględniona zostanie również rozbudowa Ronda Żegrze oraz ul. Unii Lubelskiej, a także budowa pętli tramwajowej "Falista".
Lokalizacja (pdf): tutaj
- Odcinek I + Ring Łacina
realizacja: 2021 r. - 2023 r. - Odcinek II
realizacja: sierpień 2018 r. - wrzesień 2019 r. - Odcinek IIIa
realizacja: lipiec 2019 r. - koniec 2020 r. - Odcinek IIIb ZAKOŃCZONO
realizacja: październik 2017 r. - styczeń 2018 r. - Odcinek IIIc
realizacja: w ramach odc. IIIa (lipiec 2019 r. – koniec 2020r.).
ODCINEK I (tzw. trasa Kórnicka wraz z fragmentem Ringu Łacina):
- Trwa aktualizacja dokumentacji projektowe.
ODCINEK II (tzw. GTR – trasa tramwajowa w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze):
- Trwają prace wykończeniowe w rejonie ronda Żegrze
- Prace w ciągu ul. Chartowo i Żegrze potrwają do końca 2019r.
ODCINEK III (odcinek w ciągu ul. Unii Lubelskiej wraz z pętlą tramwajowo-autobusową):
Odc. IIIa (od ronda Żegrze do nowoprojektowanej pętli):
- Przekazano plac budowy.
Odc. IIIb (budowa ulicy Unii Lubelskiej miejsca, gdzie zlokalizowana zostanie pętla do istniejącego fragmentu ul. Unii Lubelskiej):
- Zakończono roboty budowlane i przeprowadzono odbiór końcowy.
Odc. IIIc (przebudowa istniejącego odc. ul. Unii Lubelskiej od strony ul. Obodrzyckiej):
- Przekazano plac budowy.
- Środki z budżetu Miasta Poznania oraz dotacja z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 ramach działania 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” (Fundusz Spójności).