„Prace projektowe i świadczenie nadzoru autorskiego w ramach zadania pn. „Dom Pomocy Społecznej przy ul. Bukowskiej – nowa siedziba DPS””

POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.

al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny

ogłasza przetarg nieograniczony pn. „Prace projektowe i świadczenie nadzoru autorskiego w ramach zadania pn. „Dom Pomocy Społecznej przy ul. Bukowskiej – nowa siedziba DPS””

Inwestor Zastępczy – Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu oraz Zarządzenia nr 508/2015/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 31 lipca 2015r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Poznania – Dysponenta środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego.

W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego - Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. za wyjątkiem Beneficjenta wadium i znwu wnoszonych w formie innej niż pieniężna (Beneficjent – Miasto Poznań w imieniu i na rzecz którego działa Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o.).

Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje i specyfikację istotnych warunków zamówienia: 

Tak jak w nagłówku.

Adres, pod którym zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 
Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złozyć w/u: 

Tak jak w nagłówku.

Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: Prac projektowych i świadczenie nadzoru autorskiego w ramach zadania pn. „Dom Pomocy Społecznej przy ul. Bukowskiej – nowa siedziba DPS”. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w SIWZ.

Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP: 

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług.

Miejsce wykonania robót, usług lub miejsce dostaw: 

Poznań.

Kwalifikacja według wspólnego słownika zamówień: 

główny przedmiot:

71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71250000-5 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe

71420000-8 Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu

Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: 
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: 
Nie
Wielkośc lub zakres zamówienia: 

Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 

Zamawiający określa następujący terminy realizacji zamówienia:

- projektowanie z uzyskaniem pozwolenia na budowę (wykonanie etapów określonych we Wzorze umowy w § 4 pkt 1 ppkt od a. do d.) – maksymalnie 330 dni kalendarzowych od zawarcia umowy (zgodnie z deklaracją skrócenia wynikającą z oferty Wykonawcy – wykonanie w 330 dni lub skrócenie do 300 lub 270 dni kalendarzowych od zawarcia umowy),

- nadzór autorski – do 30 listopada 2019r. z zastrzeżeniem pozostałych zapisów Umowy w tym zakresie,

przy czym obowiązywać będą następujące terminy etapów:  

Etap pierwszy: maksymalnie 270 dni kalendarzowych od zawarcia Umowy  – Wykonawca przekaże  kompletną dokumentację projektową budowlaną wraz z potwierdzeniem prawidłowo  złożonego, kompletnego wniosku o Pozwolenie na budowę w imieniu i na rzecz Zamawiającego;
Etap drugi: maksymalnie 300 dni kalendarzowych od zawarcia Umowy  – Wykonawca przekaże  kompletną dokumentację projektową wykonawczą;
Etap trzeci: maksymalnie 300 dni kalendarzowych od zawarcia Umowy – Wykonawca przekaże przedmiar robót, przedmiar robót- oferta, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robot budowlanych, kosztorys inwestorski, harmonogram rzeczowo- finansowy - robót budowlanych;
Etap czwarty: maksymalnie 330 dni kalendarzowych od zawarcia Umowy – Wykonawca przekaże decyzję pozwolenia na budowę;
Etap piąty: do 30 listopada 2019 r. – planowane zakończenie sprawowania nadzoru autorskiego (przyjęto, że nadzór autorski sprawowany będzie począwszy od dnia zawarcia umowy na roboty budowlane i będzie trwał nieprzerwanie do momentu czynności odbioru końcowego i uzyskana pozwolenia na użytkowanie włącznie z uwzględnieniem możliwości podziału na odcinki realizacji inwestycji).

UWAGA:

W przypadku złożenia w formularzu oferty deklaracji skrócenia projektowania z uzyskaniem pozwolenia na budowę odpowiednio do 330 lub 300 dni od zawarcia umowy, automatycznemu skróceniu odpowiednio o 30 lub 60 dni ulegną terminy etapów pośrednich wskazanych w pkt 7. od a. do d.

Wymagane wadium: 

Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 18.000,00 pln.

Warunki uczestnictwa: 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy (numeracja zgdna z numeracją SIWZ):

9.1 nie podlegają wykluczeniu,
9.2 spełniają następujące warunki dotyczące:

9.2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:

Zamawiający nie stawia warunku w w.w. zakresie.

9.2.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski, obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).

9.2.3 zdolności technicznej lub zawodowej.

(1) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie:

a) co najmniej jedną dokumentację budowlano – wykonawczą budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej  minimum 4.000 m2, na który uzyskano pozwolenie na budowę (pod pojęciem budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek określony zgodnie z definicją budynku użyteczności publicznej zawartej w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie);
b) co najmniej jeden projekt, w którym wykorzystano min. 2 rozwiązania uwzględniające przedsięwzięcia modernizacyjne w zakresie odzysku energii i jej pozyskania ze źródeł odnawialnych pozwalających na zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną oraz cieplną budynku;

Przez przedsięwzięcia modernizacyjne w zakresie odzysku energii i jej pozyskania ze źródeł odnawialnych, pozwalające na zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną oraz cieplną budynku Zamawiający rozumie:

- zastosowanie wentylacji nawiewno – wywiewnej z odzyskiem ciepła,
- odzyskanie energii z powietrza usuwanego z central wentylacyjnych,
- odzyskanie energii z wody szarej,
- pozyskanie energii słonecznej w instalacjach cieplnych kolektorów słonecznych,
- pozyskanie energii słonecznej do produkcji energii elektrycznej z ogniw fotowoltanicznych,

c) co najmniej jeden projekt, w którym wykorzystano rozwiązania tzw. inteligentnego budynku (budynek kategorii co najmniej typu B);

Przez budynek inteligentny typu B Zamawiający rozumie budynek wyposażony w zintegrowany system zabezpieczeń (co najmniej w system sygnalizacji pożarowej, włamaniowej, kontroli dostępu) oraz sterowania oświetleniem i HVAC (instalacja zapewniająca komfort cieplny w pomieszczeniu, czyli ogrzewanie, wentylacja i chłodzenie);

Zakres doświadczenia można wykazać oddzielnie lub łącznie – w ramach jednej, dwóch lub trzech usług projektowych.

(2) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:

1) min. 2 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej oraz posiadającymi min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania, w tym 1 z projektantów posiadający doświadczenie na min. 1 wykonanym projekcie (dokumentacja budowlano – wykonawcza budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej  minimum 4.000 m2), na który uzyskano pozwolenie na budowę  (w.w. osoba powinna zostać wskazana jako Koordynator zespołu),
2) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz posiadającą min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania,
3) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej oraz posiadającą min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania,
4) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającą min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania,
5) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania,
6) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej oraz posiadającą min. 3 – letnie doświadczenie w zakresie projektowania;

Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji projektantów.

9.3 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
9.4 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 9.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
9.5 Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt 9.4 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

9.5.1 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

9.5.2 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 Ustawy

9.5.3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

9.5.4 z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:

- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;

- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

- czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

9.6 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

9.7 Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 9.2.3 musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca samodzielnie lub wszyscy Wykonawcy łącznie.
9.8 Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców:

9.8.1 którzy nie wykazali, spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 9.2,

9.8.2  którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 Ustawy,

9.8.3 wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy.

 10. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy

10.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Pkt 9 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

10.1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku nr 6 i 7 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ.

10.1.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

10.1.3 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 10.1.1.

10.1.4 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 9.5.1 i 9.5.4 SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.

10.2 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ.
10.3 Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego.

Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów:

a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
d) wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ;
e) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SIWZ;
f) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego;
g) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.

10.4 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10.3 a-c) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

- nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 10.4 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt 10.4 stosuje się.

10.5 Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w 10.1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
10.6 Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
10.7 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy lub kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
10.8 Oświadczenia dotyczące Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt 9.5.1 i 9.5.4 należy złożyć w formie oryginału.
10.9 Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski.
10.10 W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 10 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski.
10.11 Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji, którego Wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasadach lub sytuacji, którego Wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa.
10.12 Podpisy wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.
10.13 W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy Wykonawcy, według zasad, o których mowa w pkt 10.7, 10.11 i 10.12 oraz klauzula „za zgodność z oryginałem”. W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron.
10.14 Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 10.11 w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty.

Tryb udzielenia zamówienia: 
Przetarg nieograniczony
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 

a) najniższa Cena - waga 60 %,          

b) deklaracja skrócenia terminu wykonania – 20 %

c) doświadczenie członków zespołu projektowego – waga 20 %,

Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: 
PIM/09/16/ZP39/LVI
Warunki uzyskania specyfikacji oraz dodatkowych wyjaśnień: 

Dostępna do: 3 listopada 2016r. do godz. 10:00

Termin składania ofert lub wniosków: 
03/11/2016 - 10:00
Termin związania ofertą: 
30 dni
Data, godzina, miejsce otwarcia ofert: 

3 listopada 2016r., godz. 10:05, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.

INFORMACJA_z_OTWARCIA_OFERT_Z_WEZWANIEM_DOT_GR_KAPITAŁOWEJ

Dotyczy projektu finansowanego ze środków UE?: 

Nie

Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP/przekazania do UOPWE: 
20/10/2016
Autor: Artur Pieczykolan
Data publikacji: 20-10-2016
Aktualizacja: Artur Pieczykolan
Data aktualizacji: 22-12-2016