Budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych (ITPOK) - ulica Gdyńska na odcinku od ulicy Bałtyckiej do granic miasta Poznania

oraz ulica Bałtycka na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ulicą Syrenią

POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.

al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny

ogłasza:

przetarg nieograniczony pn. Budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych (ITPOK) - ulica Gdyńska na odcinku od ulicy Bałtyckiej do granic miasta Poznania oraz ulica Bałtycka na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ulicą Syrenią.

Oznaczenie Zamawiającego:MIASTO POZNAŃ NIP 209-00-01-440, REGON 631257822oraz AQUANET S.A. NIP 777-00-03-274, KRS 0000234819 w imieniu i na rzecz których działaPoznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-714) przy al. Niepodległości 27Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu (Inwestor Zastępczy) działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez jednostkę budżetową Miasta Poznania – Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu – dysponenta środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego (zakres Miasta Poznania). Jednocześnie Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Aquanet S.A. w związku z Porozumieniem zawartym między Miastem Poznań a Aquanet S.A. o wspólnym przeprowadzeniu postepowania oraz udzieleniu zamówienia publicznego, którego przedmiot stanowić będzie budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych (ITPOK) obszaru Miasta Poznania (zakres Miasta Poznania) wraz z realizacją uzbrojenia wodociągowego i kanalizacji sanitarnej dla potrzeb ITPOK (zakres Aquanet).W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego – Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o.

Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje i specyfikację istotnych warunków zamówienia: 

Tak jak w nagłówku.

Adres, pod którym zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 
Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złozyć w/u: 

Tak jak w nagłówku.

Opis przedmiotu zamówienia: 
  1. Przedmiotem zamówienia jest:

1) rozbudowa ul. Gdyńskiej na odcinku od ulicy Bałtyckiej do granicy miasta Poznania w ramach budowy i rozbudowy dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych ITPOK (zakres Miasta Poznania) wraz z realizacją uzbrojenia wod. - kan. dla potrzeb ITPOK (zakres Aquanet). Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności rozbudowę ul. Gdyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta Poznania na długości ok.1500 m obejmującą m.in. budowę 2 jezdni o przekroju ulicznym rozdzielonych pasem zieleni, rozbudowę skrzyżowania z ul. Chemiczną, budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod linią kolejową 395 Zieleniec-Kiekrz, budowa tunelu dla pieszych i rowerzystów pod ul. Gdyńską, Budowa tuneli pod ul. Gdyńską - linia kolejowa nr 356 i w okolicy węzła, budowa dróg dojazdowych oraz rozprowadzających ruch w rejonie węzła, budowa drogi dojazdowej do spalarni na odcinku 0-0+443,60, budowa chodników, zatok autobusowych, dróg rowerowych, budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, kanału technologicznego, przebudowa i zabezpieczenie kolizji z urządzeniami obcymi, budowa i przebudowa zjazdów, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także budowę sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej dla potrzeb ITPOK (zakres Aquanet)

2) ROZBUDOWA UL. BAŁTYCKIEJ NA ODCINKU OD MOSTU LECHA DO SKRZYŻOWANIA Z ULICA SYRENIĄ NA DŁUGOŚCI OKOŁO 1400M. ROZBUDOWA OBEJMUJE W SZCZEGÓLNOŚCI WYKONANIE 2 JEZDNI O PRZEKROJU ULICZNYM ROZDZIELONYCH PASEM DZIELĄCYM ORAZ ROZBUDOWĘ SKRZYZOWAŃ Z ULICAMI: GDYŃSKĄ, SYRENIĄ ORAZ CHEMICZNĄ. ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE TAKŻE WYKONANIE DRÓG DOJAZDOWYCH, ROZPROWADZAJĄCYCH, ROWEROWYCH, CHODNIKÓW I ZATOK AUTOBUSOWYCH, WYKONANIE OŚWIETLENIA ULICZNEGO, KANALIZACJI DESZCZOWEJ, KANAŁU TECHNOLOGICZNEGO, URZĄDZEŃ ORGANIZACJI I BEZPIECZEŃSTWA RUCHU. NALEŻY PRZEBUDOWAĆ I ZABEZPIECZYĆ WSZYSTKIE KOLIZJE Z URZĄDZENIAMI OBCYMI, PRZEBUDOWAĆ LINIE KABLOWE SN I NN, PRZEBUDOWAĆ URZĄDZENIA SRK I OŚWIETLENIE KOLEJPOWE, WYKONAĆ WYCINKĘ DRZEW ORAZ ZAŁOŻENIE TERENÓW ZIELONYCH.
Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia wg klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

  • 45100000-8 przygotowanie terenu pod budowę
  • 45233120-6 roboty w zakresie budowy dróg
  • 45221120-9 roboty budowlane w zakresie wiaduktów
  • 45221113-7 roboty budowlane w zakresie mostowych przejść dla pieszych
  • 45231300-8 roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
  • 45232410-9 roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
  • 45231220-3 roboty budowlane w zakresie gazociągów
  • 45233150-5 roboty w zakresie regulacji ruchu
  • 45231400-9 roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
  • 45232310-8 roboty w zakresie linii telefonicznych,
  • 45316110-9 instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

Przedmiot zamówienia obejmuje także usługi związane z wykonywanymi robotami budowlanymi.

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ nr ref. PIM/01/15/ZP5/XXIX oraz załącznikach do SIWZ.
Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP: 

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą roboty budowlane i/lub usługi zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień).

Miejsce wykonania robót, usług lub miejsce dostaw: 

miasto Poznań

Kwalifikacja według wspólnego słownika zamówień: 

główny przedmiot: 45233120-6
1. przedmiot dodatkowy: 45221120-9
2. przedmiot dodatkowy: 45221113-7
3. przedmiot dodatkowy: 45231300-8
4. przedmiot dodatkowy: 45231400-9

Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: 
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: 
Nie
Wielkośc lub zakres zamówienia: 

Wartość zamówienia przekracza kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 

a) wykonanie robót budowlanych instalacyjnych wraz z uzyskaniem zgody na włączenie nowo wybudowanego odcinka sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej - zakres Aquanet S.A - do 30 marca 2016,

b) wykonanie pozostałych robót budowlanych - do 30 września 2016, z zastrzeżeniem pkt. c)

c) WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH OBEJMUJĄCYCH BUDOWĘ OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH T-2A ORAZ T-2B, W TERMINIE LICZONYM W TYGODNIACH - OKREŚLONYM PRZEZ WYKONAWCĘ W ZŁOŻONEJ OFERCIE (ROZPOCZĘCIE ORAZ ZAKOŃCZENIE ROBÓT ZWIĄZANYCH Z BUDOWĄ OBIEKTÓW ZOSTANIE ODNOTOWANE WPISEM DO DZIENNIKA BUDOWY POTWIERDZONYM PRZEZ NADZÓR INWESTORSKI; WYKONANIE ROBÓT WE WSKAZANYM ZAKRESIE OBEJMUJE WYKONANIE OBIEKTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM PROJEKTEM WYKONAWCZYM - BRANŻA MOSTOWA - TUNEL T-2 POD PROJEKTOWANĄ ULICA GDYŃSKĄ W KM OK. 1+534 ORAZ WŁAŚCIWYM PRZEDMIAREM ROBÓT-OFERTA) - NIE DŁUŻEJ NIŻ DO DNIA 30 CZERWCA 2016r.

d) zakończenie przedmiotu umowy - do 30 listopada 2016r.

Wymagane wadium: 
  1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 1 000 000,00 pln.
  2. Szczegółowe wymagania co do sposobu i formy wniesienia wadium Zamawiający zawarł w pkt 13 SIWZ.
Warunki uczestnictwa: 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:

1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.

1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

b) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie:
1) min. 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 15 000 000,00 pln netto, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno- asfaltowej wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej i sieci oświetlania drogowego w ramach tego samego obiektu;
2) min. 1 budowę lub przebudowę obiektu mostowego o wartości nie mniejszej niż 7 500 000,00 pln netto;
3) min. 1 przebudowę gazociągu;
4) min. 1 przebudowę ciepłociągu.
W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej, wartość robót należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy. Do wykazania spełniania przedmiotowego warunku koniecznym jest wykazanie się wykonaniem co najmniej jednej takiej roboty budowlanej.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które pełnić będą następujące funkcje:
1. Kierownika budowy: osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 5-letni staż na stanowisku kierownika budowy.
2. Kierownika robót mostowych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 3-letni staż na stanowisku kierownika robót mostowych lub kierownika budowy
3. Kierownika robót drogowych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 3-letni staż na stanowisku kierownika robót drogowych lub kierownika budowy
4. Kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności INSTALACYJNEJ W ZAKRESIE SIECI, INSTALACJI I URZĄDZEŃ ELEKTRYCZNYCH I ELEKTROENERGETYCZNYCH bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 3-letni staż na stanowisku kierownika robót elektrycznych i/lub elektroenergetycznych lub kierownika budowy.
5. Kierownika robót instalacyjnych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 3-letni staż na stanowisku kierownika robót instalacyjnych cieplnych i/lub wentylacyjnych i/lub gazowych i/lub wodociągowych i/lub kanalizacyjnych lub kierownika budowy.
6. Kierownika robót telekomunikacyjnych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz minimum 3-letni staż na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych lub kierownika budowy;
7. Osoby odpowiedzialnej za wykonanie prac związanych z wycinkami, zabezpieczeniem drzew i założeniem zieleni - osoba posiadająca wykształcenie min. średnie ogrodnicze, rolnicze lub leśne oraz min. 3 letni staż w zakładaniu terenów zielonych
Uwaga 1: Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji Kierownika budowy z funkcja kierownika robót. Jednocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierowników robót w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.
Uwaga 2: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu - EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 10 000 000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 1.2. niniejszego ogłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (najważniejsze roboty budowlane) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w pkt 1.2. lit. b) niniejszego ogłoszenia):
1) wykonane roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 15 000 000,00 pln netto, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno- asfaltowej wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej i sieci oświetlania drogowego w ramach tego samego obiektu (min. 1)
2) budowę lub przebudowę obiektu mostowego o wartości nie mniejszej niż 7 500 000,00 pln netto (min. 1)
3) przebudowę gazociągu (min. 1);
4) przebudowę ciepłociągu (min. 1).
Wzór wykazu robót zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 1.2. lit. c) ogłoszenia).
Wzór wykazu osób zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
e) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości minimum 10 000 000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
f) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b), c) i d) SIWZ. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wzór zobowiązania zawiera Załącznik nr 6 do SIWZ.

Uwagi dotyczące dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie robót budowlanych) wymienionego w ppkt b):
Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) i 2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie lub inne dokumenty, składane
w przypadku, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. rozporządzenia w przypadku gdy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

Uwagi dotyczące dokumentu wymienionego w ppkt e):
Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1.2. lit. d), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia informacji o której mowa w ppkt d), dotyczącej tych podmiotów.

2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Dokumenty określone w ppkt b) - g) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
a) o których mowa w pkt 2.2. lit. b) - d) i lit. f) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
* nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
* nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
* nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) o których mowa w pkt 2.2. lit. e) i lit. g) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.3.1) lit. a) tiret pierwszy i trzeci, oraz dokumenty, o których mowa w pkt 2.3.1) lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w 2.3.1) lit. a) tiret drugi, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt 2.3.2) stosuje się odpowiednio.

3. Dokumenty podmiotów, na których zasobach polega wykonawca wykazując spełnienie warunków
W przypadku, gdy wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt 1.2. ogłoszenia, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca przedstawia dokumenty określone w pkt. 2.2. - 2.3. ogłoszenia w odniesieniu do tych podmiotów

4. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:
1) dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
3) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
4) dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez zamawiającego oceniane.

5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 2. ogłoszenia na zasadzie "spełnia"/"nie spełnia". Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik nr 6 do SIWZ - formularz ofertowy-oświadczenia.

Tryb udzielenia zamówienia: 
Przetarg nieograniczony
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 
  1. Cena (C) 90%

  2. Termin wykonania obiektów inżynierskich T-2A oraz T-2B (T) 10%

1. Kryterium Cena (C) zostanie ocenione w oparciu o wzór:Pi(C) = (Cmin /Ci ) x 90gdzie:Pi(C) - liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta "i" za kryterium (C)Cmin - najniższa cena oferowana brutto spośród wszystkich badanych ofertCi - cena oferowana brutto badanej oferty "i"90 - maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta "i" za kryterium (C). Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.2. Kryterium Termin wykonania obiektów inżynierskich T-2A oraz T-2B (T) zostanie ocenione w oparciu o wzór:Pi(T) = (Tmin /Ti ) x 10gdzie:Pi(T) - liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta "i" za kryterium (T)Tmin - najkrótszy termin wykonania obiektów inżynierskich T-2A oraz T-2B spośród wszystkich badanych ofert (w tygodniach)Ti - termin wykonania obiektów inżynierskich T-2A oraz T-2B badanej oferty "i"10 - maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta "i" za kryterium (T). Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumę punktów wyliczoną w oparciu o wzór:Pi = Pi(C) + Pi(T)gdzie:Pi - łączna ocena punktowa badanej oferty "i"Pi(C) - liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta "i" za kryterium (C)Pi(T) - liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta "i" za kryterium (T)4. Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: 
PIM/01/15/ZP5/XXIX
Warunki uzyskania specyfikacji oraz dodatkowych wyjaśnień: 

Dostępna do: 20/04/2015

Cena nieodpłatne udostępnienie materiałow przetargowych dotyczy SIWZ (instrukcji dla wykonawców), wzoru umowy oraz formularzy dla wykonawców oraz dokumentacji dotyczacej robót (zal. 2-4 do SIWZ) w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych.

Termin składania ofert lub wniosków: 
20/04/2015 - 11:45
Termin związania ofertą: 
90 dni
Data, godzina, miejsce otwarcia ofert: 

20/04/2015, godz. 12:00, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o. (PO ZMIANIE Z DNIA 08.04.2015)

Dotyczy projektu finansowanego ze środków UE?: 

Nie

Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP/przekazania do UOPWE: 
29/01/2015
Data publikacji: 20-03-2015
Aktualizacja: Artur Pieczykolan
Data aktualizacji: 08-07-2015