POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.
al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny
ogłasza:
przetarg nieograniczony pn. „Pełnienie funkcji Inżyniera-Koordynatora wraz ze świadczeniem usług nadzoru inwestorskiego podczas realizacji przedsięwzięcia pn. Budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych (ITPOK): 1) ulica Gdyńska na odcinku od ulicy Bałtyckiej do granic miasta Poznania 2) ulica Bałtycka na odcinku mostu Lecha do skrzyżowania z ulica Syrenią”
Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez jednostkę budżetową Miasta Poznania – Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu – dysponenta środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego (zakres Miasta Poznania). Jednocześnie Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Aquanet S.A. w związku z Porozumieniem zawartym między Miastem Poznań a Aquanet S.A. o wspólnym przeprowadzeniu postepowania oraz udzieleniu zamówienia publicznego, którego przedmiot stanowić będzie budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych (ITPOK) obszaru Miasta Poznania (zakres Miasta Poznania) wraz z realizacją uzbrojenia wod. - kan. dla potrzeb ITPOK (zakres Aquanet). W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego - Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o.
Tak jak w nagłówku.
Tak jak w nagłówku.
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera-Koordynatora wraz ze świadczeniem usług nadzoru inwestorskiego podczas realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych (ITPOK):
1) ulica Gdyńska na odcinku od ulicy Bałtyckiej do granic miasta Poznania
2) ulica Bałtycka na odcinku mostu Lecha do skrzyżowania z ulica Syrenią.
Przedmiot zamówienia wg klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień - CPV:
- 71.24.70.00 - 1 - nadzór nad robotami budowlanymi
- 71.31.00.00 - 4 - doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ nr ref. PIM/03/15/ZP13/XXIX oraz załącznikach do SIWZ.
3. Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi został szczegółowo określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (wraz z załącznikami) przygotowanej do postępowania dotyczącego wyłonienia Wykonawcy robót – nr ref. dokumentu PIM/01/15/ZP5/XXIX
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą usługi zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień)
Poznań
Przedmiot zamówienia wg klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień - CPV:
- 71.24.70.00 - 1 - nadzór nad robotami budowlanymi
- 71.31.00.00 - 4 - doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
Wartość zamówienia przekracza kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.
Zgodnnie z pkt. 7. SIWZ, określono nastepujące terminy wykonania zamówienia:
a) do 31 grudnia 2016r. – zakończenie nadzoru nad robotami budowlanymi wraz z dokonaniem wszelkich czynności, których wykonanie w ramach niniejszego zamówienia ciąży na Wykonawcy, a w szczególności:
1) dokonanie odbioru końcowego bez usterek,
2) przekazanie Zamawiającemu kompletu materiałów w celu złożenia do Inspektora Nadzoru Budowlanego zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego,
3) złożenie poprawnego (zaakceptowanego przez Zamawiającego) sprawozdania końcowego z prac Inżyniera. Przy czym Zamawiający zastrzega sobie termin 5 dni roboczych na dokonanie weryfikacji, czego efektem może być zgłoszenie pisemnych uwag.
4) sprawdzenie poprawności wykonania inwentaryzacji środków trwałych w poszczególnych obiektach oraz przygotowanie wsadu merytorycznego do dokumentów OT zgodnie z obowiązującymi przepisami, w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz Dysponentami środków i zadania inwestycyjnego – Zarządem Dróg Miejskich oraz Aquanet S.A.
b) 12 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego – zakończenie nadzoru nad pielęgnacją zieleni
c) 1 miesiąc po zakończeniu okresu rękojmi przewidzianego dla wykonanych robót budowlanych (przewidziano 48 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego) – zakończenie przedmiotu umowy
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 50 000,00 pln.
2. Szczegółowe informacje dotyczące wnoszenia wadiów zawarto w pkt. 13 SIWZ.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.
1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że wykonał, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie co najmniej 1 usługę polegającą na świadczeniu wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad budową, przebudową lub remontem drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej lub sanitarnej i sieci oświetlania drogowego z budową obiektu mostowego o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000 000,00 pln brutto. W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej, wartość usług należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które wykonywać będą funkcje:
1. Inżyniera-Koordynatora – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) wykształcenie: wyższe techniczne,
b) staż pracy: co najmniej 10 lat na stanowisku Inżyniera Rezydenta/Koordynatora/Dyrektora Kontraktu lub równoważnym,
c) doświadczenie szczegółowe: udokumentowane pełnienie funkcji Koordynatora Zespołu Nadzorującego/Inżyniera Rezydenta/Koordynatora/Dyrektora Kontraktu na co najmniej jednym projekcie polegającym na wykonaniu (wybudowaniu) co najmniej 1 obiektu budowlanego o wartości min 30 000 000,00 zł brutto;
2. Inspektora Nadzoru Robót Drogowych – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.)
b) staż pracy: co najmniej 10 lat na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Drogowych lub 6 lat na stanowisku kierownika budowy dróg, ulic i min 4 lata na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Drogowych
c) doświadczenie w nadzorowaniu minimum 1 robotą budowlaną polegającą na wykonaniu robót drogowych o wartości minimum 20 000 000,00 złotych brutto
3. Inspektora Nadzoru Robót Mostowych – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń, zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.)
b) staż pracy: co najmniej 10 lat na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Mostowych lub 6 lat na stanowisku kierownika budowy robót mostowych i min 4 lata na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Mostowych
c) doświadczenie w nadzorowaniu minimum 1 robotą budowlaną polegającą na wykonaniu robót mostowych o wartości minimum 5 000 000,00 złotych brutto
4. Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.),
b) staż pracy: co najmniej 6 lat na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych lub 4 lat na stanowisku kierownika robót elektrycznych i min 2 lata na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych
5. Inspektora Nadzoru Robót Instalacyjnych – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.),
b) staż pracy: co najmniej 10 lat na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Instalacyjnych lub 6 lat na stanowisku kierownika budowy robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i min 4 lata na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót instalacyjnych
c) doświadczenie szczegółowe: doświadczenie w nadzorowaniu robót instalacyjnych sieciowych o wartości min.
2 000 000,00 zł brutto
6. Inspektor Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.)
b) staż pracy: co najmniej 6 lat na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych lub 4 lat na stanowisku kierownika budowy robót telekomunikacyjnych i min 2 lata na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych
7.1. Technologa 1 – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) wykształcenie wyższe
b) staż pracy: co najmniej 3 lata na stanowisku technologa dla robót ziemnych
7.2. Technologa 2 – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) wykształcenie wyższe
b) staż pracy: co najmniej 5 lat na stanowisku technologa dla robót bitumicznych
7.3. Technologa 3 – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) wykształcenie wyższe
b) staż pracy: co najmniej 3 lat na stanowisku technologa dla robót betonowych
8. Osoby odpowiedzialnej za nadzór nad wykonaniem prac związanych z zielenią – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) staż pracy: co najmniej 5 lat na stanowisku Specjalisty do Spraw Zieleni lub równoważnym,
b) doświadczenie szczegółowe: pełnienie nadzoru nad wykonaniem terenów zielonych o wartości 300 000,00 zł
9. Specjalisty do Spraw Rozliczeń – co najmniej 1 osoba posiadająca:
a) wykształcenie: wyższe,
b) staż pracy: co najmniej 5 lata na stanowisku ds. Rozliczeń lub równoważnym,
c) doświadczenie szczegółowe: pełnienie funkcji do Spraw Rozliczeń, na co najmniej 2 projektach o wartości min 20 000 000,00 zł
Uwaga 1: staż zawodowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskania uprawnień do roku 2015 włącznie.
Uwaga 2: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia i/lub doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.
Uwaga 3: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zasobach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 1.2. niniejszego ogłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Za usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (najważniejsze usługi zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia zawartym w pkt 9.1.2. lit. b SIWZ), wykonane usługi polegające na świadczeniu wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad budową, przebudową lub remontem drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej lub sanitarnej i sieci oświetlania drogowego z budową obiektu mostowego o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000 000,00 pln brutto. W wykazie należy wskazać co najmniej jedną tego rodzaju usługę. Wzór wykazu usług zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 9.1.2. lit. c) SIWZ). Wzór wykazu osób zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ;
e) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b- d) SIWZ. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wzór zobowiązania do udostępnienia zasobów (wiedzy i doświadczenia, osób zdolnych do wykonania zamówienia, zasobów ekonomicznych) zawiera załącznik nr 5 do SIWZ
Uwagi dotyczące dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie usług) wymienionego w ppkt b): zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) i 3) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. rozporządzenia w przypadku gdy usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Uwagi dotyczące dokumentu wymienionego w ppkt d):
Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 9.1.2. lit. d), polega na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu o którym mowa w ppkt d), dotyczącego tego podmiotów
2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Dokumenty określone w ppkt b) – g) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
a) o których mowa w pkt 2.2. lit. b) - d) i lit. f) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
* nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
* nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
* nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) o których mowa w pkt 2.2. lit. e) i lit. g) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.3.1) lit. a) tiret pierwszy i trzeci, oraz dokumenty, o których mowa w pkt 2.3.1) lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w 2.3.1) lit. a) tiret drugi, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt 2.3.2) stosuje się odpowiednio.
3. Dokumenty podmiotów, na których zasobach polega wykonawca wykazując spełnienie warunków
W przypadku, gdy wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt 9.1.2. SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca przedstawia dokumenty określone w pkt. 9.2.2. – 9.2.3. SIWZ w odniesieniu do tych podmiotów
4. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:
1) dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
3) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
4) dokumenty nie wymagane przez Zamawiającego nie będą przez oceniane.
5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 9.2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ – formularz ofertowy-oświadczenia.
1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o następujące kryteria:
- Cena (C) - waga 80%
- Lokalizacja biura Inżyniera-Koordynatora oraz zespołu nadzoru (L) - waga 6 %
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (Z) - waga 7 %
- Niezmienność Inżyniera-Koordynatora / Zespołu Inspektorów (N) - waga 7 %
Kryterium Cena (C):
Przyznanie punktów w kryterium wg wzoru:
Pi(C) = (Cmin /Ci ) x 80
gdzie:
Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)
Cmin – najniższa cena oferowana brutto spośród wszystkich badanych ofert
Ci – cena oferowana brutto badanej oferty „i”
80 – maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta „i” za kryterium (C).
Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
Kryterium Lokalizacja biura Inżyniera-Koordynatora oraz zespołu nadzoru (L):
Przyznanie punktów w kryterium wg następujących zasad:
- biuro zlokalizowane w odległości do 2 km od Punktu Orientacyjnego – 6 pkt
- biuro zlokalizowane w odległości powyżej 2 km do 4 km od Punktu Orientacyjnego – 3 pkt
- biuro zlokalizowane w odległości powyżej 4 km od Punktu Orientacyjnego – 0 pkt
Za Punkt Orientacyjny względem którego należy ustalać odległość biura Inżyniera-Koordynatora przyjmuje się przejazd kolejowy w ciągu ul. Gdyńskiej.
UWAGA: Wskazana przez Wykonawcę Lokalizacja biura Inżyniera-Koordynatora oraz zespołu nadzoru stanowi treść oferty i nie może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia na położną w dalszej odległości od Punktu Orientacyjnego.
Kryterium Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (Z)
Przyznanie punktów w kryterium wg następujących zasad:
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inżyniera-Koordynatora – 2 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inżynierem-Koordynatorem – 0 pkt
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inspektora Nadzoru Robót Drogowych – 1 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inspektorem Nadzoru Robót Drogowych – 0 pkt.
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inspektora Nadzoru Robót Mostowych – 1 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inspektorem Nadzoru Robót Mostowych – 0 pkt.
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych – 1 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inspektorem Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych – 0 pkt.
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inspektora Nadzoru Robót Instalacyjnych – 1 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inspektorem Nadzoru Robót Instalacyjnych – 0 pkt.
- zatrudnienie przez cały okres realizacji na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych – 1 pkt; inna forma współpracy ze wskazanym Inspektorem Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych – 0 pkt.
UWAGA: Złożone przez Wykonawcę oświadczenie/oświadczenia w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia osób wskazanych do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora i/lub inspektorów nadzoru stanowi/stanowią element oferty Wykonawcy w związku z czym nie powinny ulegać zmianie w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zmiany w trakcie realizacji zamówienia formy zatrudnienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora i/lub inspektora nadzoru, wobec której deklarowano zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (w związku z czym nastąpiło przyznanie punktu w ramach oceny ofert), Zamawiającemu przysługuje prawo do nałożenia na Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia.
Kryterium Niezmienność Inżyniera-Koordynatora / Zespołu Inspektorów (N):
Przyznanie punktów w kryterium wg następujących zasad:
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora – 2 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora – 0 pkt
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Drogowych – 1 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Drogowych – 0 pkt.
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Mostowych – 1 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Mostowych – 0 pkt.
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych – 1 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych – 0 pkt.
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Instalacyjnych – 1 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Instalacyjnych – 0 pkt.
- niezmienność przez cały okres realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych – 1 pkt; brak deklaracji niezmienności osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych – 0 pkt.
UWAGA: Złożone przez Wykonawcę oświadczenie/oświadczenia w zakresie niezmienności przez cały okres realizacji zamówienia osób wskazanych do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora i/lub inspektów nadzoru stanowi/stanowią element oferty Wykonawcy w związku z czym nie powinny ulegać zmianie w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zmiany w trakcie realizacji zamówienia osoby wskazanej do pełnienia funkcji Inżyniera-Koordynatora i/lub inspektora nadzoru, wobec której deklarowano niezmienność, w związku z czym nastąpiło przyznanie punktu w ramach oceny ofert, Zamawiającemu przysługuje prawo do nałożenia na Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia.
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumę punktów wyliczoną w oparciu o wzór:
Pi = Pi(C) + Pi(L) + Pi(Z) + Pi(N)
gdzie:
Pi – łączna ocena punktowa badanej oferty „i”
Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)
Pi(L) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (L)
Pi(Z) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (Z)
Pi(N – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (N)
3. Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Dostępna do: 18/05/2015
18/05/2015 r. , godz. 10:00, miejsce: siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich Sp. z o.o. przy al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań
Nie