Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla Projektu System ITS Poznań w przedłużonym okresie realizacji

POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.

al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny

ogłasza:

przetarg nieograniczony pn. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla Projektu System ITS Poznań w przedłużonym okresie realizacji.

Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania  na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez jednostkę budżetową Miasta Poznania - Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu – dysponenta środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego.

W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego -  Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o.

Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje i specyfikację istotnych warunków zamówienia: 

Tak jak w nagłówku.

Adres, pod którym zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 
Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złozyć w/u: 

Tak jak w nagłówku.

Opis przedmiotu zamówienia: 

1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w przedłużonym okresie realizacji dla ITS Poznań związanej z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją umowy na budowę Systemu ITS Poznań, której przedmiotem jest wykonanie Inteligentnego Systemu Transportowego w wyznaczonym obszarze Miasta Poznania o określonej przez Zamawiającego funkcjonalności i efektywności.

2. Wykonawcami Systemu ITS są występujący wspólnie: SIEMENS Sp. z o.o., ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa (lider konsorcjum) i SIEMENS Aktiengesellschaft, Wittelsbacherplatz 2, D-80333 Monachium (partner konsorcjum) - realizacja odbywa się na podstawie umowy nr DZ/RB/3413/77/13 z dnia 27 maja 2013r.

Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP: 

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą usługi, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień).

Miejsce wykonania robót, usług lub miejsce dostaw: 

Poznań

Kwalifikacja według wspólnego słownika zamówień: 

Przedmiot zamówienia opisany wg Wspólnego słownika zamówień (CPV):

- 71520000-9 - usługi nadzoru budowlanego

- 71630000-3 - usługi kontroli i nadzoru technicznego

- 79421100-2 - usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych

- 71330000-0 - różne usługi inżynieryjne

Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: 
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: 
Nie
Wielkośc lub zakres zamówienia: 

Wielkość/zakres zamówienia: szczegółowo określona w SIWZ PIM/04/15/ZP15/XXVII wraz z załącznikami.

Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 

Termin wykonania zamówienia: do 30 listopada 2015r., z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia okresu świadczenia usługi w ramach przysługującego Zamawiającemu prawa skorzystania z tzw. Dodatkowego okresu świadczenia usługi.

Dodatkowy okres świadczenia usługi stanowi okres wydłużenia świadczenia usługi (bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia) poza termin określony przez Zamawiającego, wynikający z ewentualnego przedłużenia okresu realizacji Projektu System ITS przez konsorcjum SIEMENS Sp. z o.o. - SIEMENS Aktiengesellschaft. Możliwość skorzystania z Dodatkowego okresu świadczenia usługi jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, nastąpi w wyniku złożonego przez niego jednostronnego, pisemnego żądania złożonego nie później niż 15 dni przed upływem terminu wykonania określonego w umowie zawartej z Wykonawcą usługi.

Wymagane wadium: 

1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 5 000,00 pln.

2. Szczegółowy dotyczące wnoszenia wadiów zawarte w SIWZ

Warunki uczestnictwa: 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:

1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.

.1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

b) posiadania wiedzy i doświadczenia:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, należycie co najmniej jedno zadanie o złożoności i funkcjonalności porównywalnej lub tożsamej z przedmiotem zamówienia, wymaganym przez Zamawiającego – w ramach którego Wykonawca realizował/realizuje funkcje Inżyniera Kontraktu lub Wsparcia Zamawiającego w zarządzaniu projektem dla projektu o wartości nie mniejszej niż 20 000 000 zł brutto, z dziedziny technologii ITS (min. obszarowe sterowanie ruchem z priorytetem dla transportu zbiorowego) lub technologii informatycznej (min. wdrażanie nowego systemu informatycznego z integracją istniejących elementów oprogramowania). W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej, wartość usług należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.

II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.

III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

 

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które wykonywać będą funkcje:

1. Kierownik Zespołu IK – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie: wyższe techniczne lub ekonomiczne

b) doświadczenie:

- staż pracy: minimum 8 lat,

- pełnienie funkcji kierownika zespołu nadzoru inwestorskiego dla co najmniej jednego projektu dotyczącego infrastruktury drogowej z technologią ITS (min. obszarowe sterowanie ruchem z priorytetem dla transportu zbiorowego) lub technologii informatycznej (min. wdrażanie nowego systemu informatycznego z integracją istniejących elementów oprogramowania), o wartości wdrożenia nie mniejszej niż 20 000 000 zł brutto

- doświadczenie w kierowaniu przynajmniej jednym projektem typu „zaprojektuj i wybuduj” realizowanym w oparciu
o uznaną metodykę zarządzania projektami.

2. Inspektor ds. Inżynierii Ruchu Drogowego i systemów ITS (Inteligentnych Systemów Transportowych) – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie wyższe techniczne

c) doświadczenie:

- 8 lat doświadczenia w projektowaniu lub wdrażaniu układów sterowania ruchem drogowym i systemów transportowych w miastach. Doświadczenie w projektowaniu rozwiązań w zakresie sterowania ruchem z priorytetem dla komunikacji tramwajowej

- pełnienie funkcji projektowania, wdrażania lub nadzorowania nad projektowaniem lub wdrażaniem dla przynajmniej jednego projektu związanego z technologią ITS, w którym zrealizowany został system sterowania ruchem z funkcją priorytetu dla pojazdów transportu publicznego, system obszarowego sterowania ruchem i system informacji dla podróżnych z wykorzystaniem tablic o zmiennej treści na terenie miasta o wartości wdrożenia nie mniejszej niż 10.000.000,00zł brutto;

- znajomość oprogramowania do modelowania ruchu drogowego (pakiety typu PTV VISUM, VISSIM, CROSSIG, P2 lub równoważne).

3. Inspektor ds. automatyki przemysłowej – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie wyższe techniczne

b) doświadczenie:

- nie mniej niż 5 lat doświadczenia w wdrażaniu oprogramowania związanego z układami sterowania ruchem drogowym zarówno w zakresie programowym jak i sprzętowym;

- praktyczna znajomość oprogramowania i sprzętu w zakresie urządzeń sterujących w ruchu ulicznym (sterowniki ruchu ulicznego), elementów detekcji (indukcyjnej, wideodetekcji, przyciski dla pieszych), znajomość metod detekcji dla pojazdów indywidualnych, pojazdów priorytetowych, pieszych i techniki sterowania systemami w transporcie szynowym (pojazdy tramwajowe) potwierdzona realizacją przynajmniej dwóch w pełni akomodacyjnych (zależnych od warunków ruchu) algorytmów sterowania sygnalizacją świetlną w sterownikach ruchu ulicznego z uwzględnieniem grup kołowych, tramwajowych i pieszych.

- znajomość oprogramowania do modelowania i testowania algorytmów sterowania ruchem.

4. Ekspert ds. rozliczeń ekonomicznych – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne

b) doświadczenie:

- doświadczenie przy wycenie (kosztorysowaniu) i rozliczaniu robót budowalnych i dostaw i usług, w tym co najmniej samodzielne rozliczenie jednego kontraktu lub zadania dotyczącego systemów ITS.

- doświadczenie przy weryfikacji pod względem merytorycznym protokołów odbioru i faktur, weryfikacji kwalifikowalności środków oraz przygotowania wniosków o płatność, rozliczania i raportowania projektów.

5. Inspektor ds. teleinformatyki – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.) lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm),

b) doświadczenie: nie mniej niż 8 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub pracy na stanowisku inspektora nadzoru w specjalności telekomunikacyjnej

6. Inspektor ds. elektrycznych – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.) oraz uprawnienia SEP (bądź równoważne) na stanowisku eksploatacji i dozoru dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu minimum 15kV.

b) doświadczenie: nie mniej niż 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub pracy na stanowisku inspektora nadzoru w specjalności elektrycznej

7. Inspektor ds. ogólnobudowlanych – co najmniej 1 osoba posiadająca

a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności KONSTRUKCYJNO-BUDOWLANEJ bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.) .

b) doświadczenie: nie mniej niż 5 lat doświadczenia w adaptacji pomieszczeń użyteczności publicznej (projektowanie i wykonawstwo)

8. Inspektor ds. drogowych – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.)

b) doświadczenie: nie mniej niż 5 lat doświadczenia w branży drogowej (projektowanie i wykonawstwo).

9. Ekspert ds. bezpieczeństwa teleinformatycznego – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie wyższe techniczne

b) doświadczenie:

- w realizacji projektów w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz prowadzenia audytów bezpieczeństwa informacji potwierdzone uzyskaniem certyfikatu CISM lub CISA lub CISSP lub równoważnym

- w pełnieniu funkcji osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo w co najmniej 2 projektach informatycznych; wartość co najmniej jednego projektu była większa niż 250.000,00 zł brutto.

10. Specjalista ds. monitoringu wizyjnego – co najmniej 1 osoba posiadająca:

a) wykształcenie wyższe techniczne.

b) doświadczenie w projektowaniu lub realizacji systemów monitoringu wizyjnego opartego o technologię IP, wykorzystującego co najmniej 20 kamer obrotowych lub stacjonarnych, z centrum oglądowym i komputerową archiwacją materiałów.

 

Uwaga 1: staż zawodowy ustala się licząc lata kalendarzowe do roku 2015 włącznie.

Uwaga 2: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

Uwaga 3: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).

Uwaga 4: dotycząca wskazanych kwot wynagrodzeń: w przypadku wynagrodzeń otrzymywanych w walucie obcej ich wartość podlega przeliczeniu z zastosowaniem  średniego kursu waluty obcej podawanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.

II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I. Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 300 000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej).

II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.

III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zasobach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

 

2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 1.2. niniejszego ogłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Za usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (najważniejsze usługi  zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia zawartym w pkt 9.1.2. lit. b SIWZ), uznaje się wykonane/wykonywane zadania o złożoności i funkcjonalności porównywalnej lub tożsamej z przedmiotem zamówienia, wymaganym przez Zamawiającego – w ramach którego Wykonawca realizował/realizuje funkcje Inżyniera Kontraktu lub Wsparcia Zamawiającego w zarządzaniu projektem dla projektu o wartości nie mniejszej niż 20 000 000 zł brutto, z dziedziny technologii ITS (min. obszarowe sterowanie ruchem z priorytetem dla transportu zbiorowego) lub technologii informatycznej (min. wdrażanie nowego systemu informatycznego z integracją istniejących elementów oprogramowania). Wykaz musi obejmować min. jedną taką usługę. Wzór wykazu usług zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 9.1.2. lit. c) SIWZ). Wzór wykazu osób zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
d) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w wysokości minimum 300 000 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej), wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ;
f) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b- d) niniejszej specyfikacji. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wzór zobowiązania do udostępnienia zasobów (wiedzy i doświadczenia, osób zdolnych do wykonania zamówienia, zasobów finansowych) zawiera załącznik nr 6 do SIWZ

Uwagi dotyczące dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie usług) wymienionego w ppkt b): zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) i 3) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.

Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. rozporządzenia w przypadku gdy usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

Uwagi dotyczące dokumentu wymienionego w ppkt d):

Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 9.1.2. lit. d), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu o którym mowa w ppkt d), dotyczącego tego podmiotów

2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Dokumenty określone w ppkt b) – d) musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2. lit. b), c), d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b)    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

2) Dokument, o którym mowa w pkt. 2.3.1) lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2.3.1) lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt. 2.3.2) stosuje się odpowiednio.

3. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:

1) dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
3) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
4) dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez zamawiającego oceniane.

4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 9.2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni
z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.

5. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:

Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.

Tryb udzielenia zamówienia: 
Przetarg nieograniczony
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 

1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o następujące kryteria:

1) Cena (C) - waga 90%

2) Dodatkowy okres świadczenia usługi (O) - waga 10 %

Kryterium Cena (C):

Przyznanie punktów w kryterium wg wzoru:

Pi(C) = (Cmin /Ci ) x 90

gdzie:

Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)

Cmin – najniższa cena oferowana brutto spośród wszystkich badanych ofert

Ci – cena oferowana brutto badanej oferty „i”

90 – maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta „i” za kryterium (C).

Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.

Kryterium Dodatkowy okres świadczenia usługi (O):

Przyznanie punktów w kryterium wg następujących zasad:

- dodatkowy okres świadczenia usługi – 3 miesiące – 10 pkt

- dodatkowy okres świadczenia usługi – 2 miesiące – 6 pkt

- dodatkowy okres świadczenia usługi – 1 miesiące – 2 pkt

- dodatkowy okres świadczenia usługi – 0 miesięcy ( lub brak deklaracji) – 0 pkt

Dodatkowy okres świadczenia usługi stanowi okres wydłużenia świadczenia usługi (bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia) poza termin określony przez Zamawiającego (30 listopada 2015r.), wynikający z ewentualnego przedłużenia okresu realizacji Projektu System ITS przez konsorcjum SIEMENS Sp. z o.o. - SIEMENS Aktiengesellschaft. Możliwość skorzystania z Dodatkowego okresu świadczenia usługi jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, nastąpi w wyniku złożonego przez niego jednostronnego, pisemnego żądania złożonego nie później niż 15 dni przed upływem terminu wykonania określonego w umowie zawartej z Wykonawcą usługi

2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumę punktów wyliczoną w oparciu o wzór:

Pi = Pi(C) + Pi(O)

gdzie:

Pi – łączna ocena punktowa badanej oferty „i”

Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)

Pi(O) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (O)

3. Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: 
PIM/04/15/ZP15/XXVII
Warunki uzyskania specyfikacji oraz dodatkowych wyjaśnień: 

Dostępna do: 23/04/2015

Termin składania ofert lub wniosków: 
23/04/2015 - 09:45
Termin związania ofertą: 
30 dni
Data, godzina, miejsce otwarcia ofert: 

23/04/2015, godz. 10:00, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o. al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań

Dotyczy projektu finansowanego ze środków UE?: 

Tak.

Projekt System ITS Poznań jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Działania 8.3. - Rozwój inteligentnych systemów transportowych - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013

Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP/przekazania do UOPWE: 
15/04/2015
Data publikacji: 15-04-2015
Aktualizacja: Dawid Kozłowski
Data aktualizacji: 24-04-2015