Opublikowano na Poznańskie Inwestycje Miejskie (http://pozim.jtc.pl)

Strona główna > Budowa dróg dojazdowych do ITPOK

Budowa dróg dojazdowych do ITPOK [1]

[2]
Nazwa zadania: 

Budowa i rozbudowa dróg dla potrzeb inwestycji Instalacji Termicznego Przekształcania Frakcji Resztkowej Zmieszanych Odpadów Komunalnych (ITPOK)  [3]

Materiał wideo: tutaj [4]

Dysponent: 

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu

Ogólny opis zadania: 

30 grudnia 2016 r., pomiędzy Zarządem Województwa Wielkopolskiego, działającym jako Instytucja Zarządzająca WRPO, oraz Miastem Poznań została podpisana Umowa o dofinansowanie dla projektu pt. „Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta.” Na realizację zadania przyznano środki z budżetu Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Poddziałania 5.1.3 „Infrastruktura drogowa w ramach ZIT dla MOF Poznania”  Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjny na lata 2014-2020.

Zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie całkowita wartość Projektu wynosi 85 276 562,05 PLN,
w tym:

- całkowite wydatki kwalifikowane to 59 539 858,09 PLN, z czego przyznana kwota dofinansowania stanowi 40 999 146,27 PLN, natomiast wkład własny Beneficjenta wynosi 18 540 711,82 PLN.

Głównymi celami projektu są:

  • skrócenie czasu podróży użytkowników przebudowanej drogi - w wyniku poszerzenia dostępnego przekroju jezdnego,
  • poprawa płynności ruchu pojazdów oraz eliminacja utrudnień w ruchu na przedmiotowym odcinku drogi stanowiącym aktualnie tzw. "wąskie gardło" na jednym z głównych wylotów zewnętrznych miasta Poznania,
  • poprawa dostępności regionu oraz miasta Poznania jako jego głównego ośrodka gospodarczego w wyniku udrożnienia jednego z głównych wlotów dojazdowych do miasta,
  • zmniejszenie liczby wypadków i ofiar ich następstw - w wyniku zastosowania rozwiązań technicznych poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, kolejowego, pieszego czy rowerowego,
  • poprawa komfortu podróżowania,
  • zmniejszenie kosztów w eksploatacji pojazdów - wyniku poprawy standardu technicznego nawierzchni drogowej,
  • zmniejszenie kosztów środowiska - wyniku poprawy standardu technicznego nawierzchni drogowej,
  • dostosowanie konstrukcji do zwiększonych obciążeń - 115 kN/oś.

Zakres przedsięwzięcia obejmuje:

  • rozbudowę ul. Gdyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta Poznania na długości ok. 1450 m, obejmująca m.in.:
  • budowę 2 jezdni o przekroju ulicznym, rozdzielonych pasem dzielącym,
  • rozbudowę skrzyżowania z ul. Chemiczna (sygnalizacja świetlna),
  • budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod linia kolejowa nr 395 Zieliniec– Kiekrz,
  • budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod ul. Gdyńska,
  • budowę 3 tuneli pod ul. Gdyńska - jednego w ciągu linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz i dwóch na ciągach 2 dróg rozprowadzających ruch w rejonie węzła,
  • budowę 2 dróg dojazdowych oraz 3 dróg rozprowadzających ruch w rejonie węzła,

Poza tym przewidziano również m.in.:

  • budowę zatok autobusowych, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych,
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • budowę kanalizacji deszczowej,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę kanału technologicznego,
  • przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną,
  • budowę i przebudowę zjazdów,
  • przebudowę przejazdów kolejowych (skrzyżowanie ul. Gdyńskiej z bocznicami).

 

Jako cele cząstkowe które zrealizować ma przedmiotowy projekt wyszczególnić można przed wszystkim:

  • skrócenie czasu podróży użytkowników przebudowanej drogi w wyniku poszerzenia dostępnego przekroju jezdnego,
  • poprawa płynności ruchu pojazdów oraz eliminacja utrudnień w ruchu na przedmiotowym odcinku drogi,
  • poprawa dostępności regionu oraz miasta Poznania jako jego głównego ośrodka gospodarczego w wyniku udrożnienia jednego z głównych  wylotów dojazdowych do miasta,
  • zmniejszenie liczby wypadków i ofiar ich następstwa w wyniku zastosowania rozwiązań technicznych poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, kolejowego, pieszego czy rowerowego,
  • poprawa komfortu podróżowania,
  • zmniejszenie kosztów w eksploatacji pojazdów w wyniku poprawy standardu technicznego nawierzchni drogowej,
  • zmniejszenie kosztów środowiska w wyniku poprawy standardu technicznego nawierzchni dróg,
  • dostosowanie konstrukcji do zwiększonych obciążeń – 115 kN/oś, 

Realizacja robót została powierzona wyłonionemu w przetargu wykonawcy - firmie BUDIMEX S.A. i zakończona została w 2016 r. 

Lokalizacja (pdf): tutaj [3]

Materiał wideo: tutaj [4]

Terminy: 

Ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych – 16 października 2014 r.

Planowany termin zakończenia robót budowlanych –  30 listopada 2016 r.

Zakończenie przedmiotu umowy - 31 grudnia 2016 r.

Aktualny stan realizacji: 

Zakończono realizację inwestycji. Przekazano do użytkowania

Źródła finansowania: 

Budżet Miasta Poznania

Tagi: 
spalarnia odpadów [5]
Koziegłowy [6]
Piaskowa [7]
Bałtycka [8]
Syrenia [9]
ITPOK [10]
Gdyńska [11]
Załączniki: 
PDF icon gdynska1_0_ue.pdf [12]
Data publikacji: 02-12-2015
Aktualizacja: Łukasz Dolata
Data aktualizacji: 16-11-2018

URL żródła: http://pozim.jtc.pl/inwestycje/archiwum/budowa-drog-dojazdowych-do-itpok

Odnośniki
[1] http://pozim.jtc.pl/inwestycje/archiwum/budowa-drog-dojazdowych-do-itpok
[2] http://pozim.jtc.pl/sites/default/files/inwestycje/ue1-01.png
[3] http://pozim.pl/system/files/inwestycje/gdynska1_0_ue.pdf
[4] https://vimeo.com/210228045
[5] http://pozim.jtc.pl/tagi/spalarnia-odpadow
[6] http://pozim.jtc.pl/tagi/kozieglowy
[7] http://pozim.jtc.pl/tagi/piaskowa
[8] http://pozim.jtc.pl/tagi/baltycka
[9] http://pozim.jtc.pl/tagi/syrenia
[10] http://pozim.jtc.pl/tagi/itpok
[11] http://pozim.jtc.pl/tagi/gdynska
[12] http://pozim.jtc.pl/system/files/inwestycje/gdynska1_0_ue.pdf