POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.
al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny
ogłasza:
przetarg nieograniczony pn. Budowa odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli *Falista* wraz z rozbudową układu drogowego - prace projektowe
Tak jak w nagłówku.
Tak jak w nagłówku.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót dla zadania *Budowa odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli *Falista* wraz z rozbudową układu drogowego*, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego.
Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą usługi zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień) Zakres zamówień uzupełniających stanowić będzie nie więcej niż 40% wartości zamówienia podstawowego
Poznań
Przedmiot zamówienia opisany wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV
- 71320000-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania,
- 71330000-0 różne usługi inżynieryjne,
- 71248000-8 nadzór nad projektem i dokumentacją,
- 71520000-9 usługi nadzoru budowlanego
Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.
Zamawiający określa następujące terminy realizacji poszczególnych etapów przedmiotu zamówienia:
- Etap pierwszy: 80 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże uzgodnioną z ZTM i ZDM koncepcję trasy tramwajowej wraz z układem drogowym celem opiniowania zgodnie z zarządzeniem nr 537/2013/P Prezydenta Miasta Poznania,
- Etap drugi: 160 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże Zamawiającemu zaopiniowaną, uzgodnioną i kompletną koncepcję,
- Etap trzeci: do dnia 09 grudnia 2016 r. - Wykonawca przekaże Zamawiającemu ostateczną Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach,
- Etap czwarty: do dnia 31 maja 2017 r. – Wykonawca przekaże kompletną dokumentację projektową budowlaną i wykonawczą wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
- Etap piąty: do dnia 31 lipca 2017 r. – Wykonawca przekaże przedmiar robót, przedmiar robót-oferta, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robot budowlanych, kosztorys inwestorski,
- Etap szósty: do 31 grudnia 2020 r. – planowane zakończenie sprawowania nadzoru autorskiego (przyjęto, że nadzór autorski sprawowany będzie począwszy od dnia zawarcia umowy na roboty budowlane i będzie trwał nieprzerwanie do momentu czynności odbioru końcowego i uzyskana pozwolenia na użytkowanie włącznie z uwzględnieniem możliwości podziału na odcinki realizacji inwestycji).
TERMINY REALIZACJI PO ZMIANIE Z DNIA 09-03-2016 PISMO ZAMAWIAJĄCEGO 501/PIM/03/16/ZP/XI
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 18 000,00 pln
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.
1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że wykonał (dotyczy tylko projektów zakończonych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie co najmniej:
a) 2 projekty budowlane i wykonawcze (względnie projekty budowlano-wykonawcze) z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) wraz
z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, elektroenergetyka nietrakcyjna – oświetlenie terenu, gdzie długość zaprojektowanej trasy tramwajowej jest nie mniejsza niż 500 m
oraz
b) co najmniej 2 projekty budowlane i wykonawcze (względnie projekty budowlano-wykonawcze) z branży drogowej (budowa nowej drogi/ulicy lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej drogi/ulicy) wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, oświetlenie, gdzie długość zaprojektowanej drogi/ulicy jest nie mniejsza niż 700 m.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które wykonywać będą funkcję projektantów, posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń (wymóg posiadania uprawnień nie dotyczy projektanta zieleni), legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zgodnie z wymaganiami przedstawionymi poniżej:
1. Główny projektant - koordynator prac: specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 10 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów torowisk tramwajowych) - 7, w tym minimum 1 projekt branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) o długości minimum 500 m.
2. Projektant robót torowych 1 - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów torowisk tramwajowych)- 3, w tym minimum 1 projekt z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) o długości minimum 500 m.
3. Projektant robót torowych 2 - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów torowisk tramwajowych)- 3, w tym minimum 1 projekt z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) o długości minimum 500 m.
4. Projektant robót drogowych 1 - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów drogowych) - 3, w tym minimum 1 projekt z branży drogowej (budowa nowej drogi/ulicy lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej drogi/ulicy) o długości minimum 700 m.
5. Projektant robót drogowych 2 - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów drogowych) - 3, w tym minimum 1 projekt z branży drogowej (budowa nowej drogi/ulicy lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej drogi/ulicy) o długości minimum 700 m.
6. Projektant robót elektrycznych 1 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
7. Projektant robót elektrycznych 2 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
8. Projektant robót sanitarnych 1 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
9. Projektant robót sanitarnych 2 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
10. Projektant robót teletechnicznych 1 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
11. Projektant robót teletechnicznych 2 - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych;; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
12. Projektant robót konstrukcyjnych 1 - specjalność budowlana - specjalność konstrukcyjno-budowlana; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
13. Projektant robót konstrukcyjnych 2 - specjalność budowlana - specjalność konstrukcyjno-budowlana; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.
14. Projektant architektury - specjalność budowlana - specjalność architektoniczna, min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) – 3.
15. Projektant zieleni - wykształcenie po kierunku studiów: architektura krajobrazu lub ogrodnictwo, doświadczenie- min. 2 projekty zagospodarowania zielenią pasa drogowego na terenie miasta.
Uwaga 1: staż projektowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskania uprawnień do roku 2016 włącznie.
Uwaga 2: ww. projektanci muszą posiadać uprawnienia projektowe bez ograniczeń, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.).
Uwaga 3: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji Projektantów (za wyjątkiem Głównego projektanta)
w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.
Uwaga 4: Oceniając doświadczenie wskazanych przez Wykonawcę osób, które wykonywać będą funkcje projektantów, Zamawiający uzna wyłącznie doświadczenie nabyte na stanowisku projektanta i/lub współprojektanta. Nie zostanie uznane doświadczenie nabyte w ramach pełnienia obowiązków osoby sprawdzającej projekt.
Uwaga 5: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 1.2. niniejszego ogłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Za usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (główne usługi) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w pkt 1.2. lit. b niniejszego ogłoszenia), usługi polegające na wykonaniu:
- projektów budowlanych i wykonawczych (względnie projektów budowlano-wykonawczych) z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, elektroenergetyka nietrakcyjna – oświetlenie terenu, gdzie długość zaprojektowanej trasy tramwajowej jest nie mniejsza niż 500 m (wykaz musi obejmować min. dwie takie usługi)
oraz
- projektów budowlanych i wykonawczych (względnie projektów budowlano-wykonawczych) z branży drogowej (budowa nowej drogi/ulicy lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej drogi/ulicy) wraz
z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, oświetlenie, gdzie długość zaprojektowanej drogi/ulicy jest nie mniejsza niż 700 m (wykaz musi obejmować min. dwie takie usługi).
Wzór wykazu usług zawiera Załącznik nr 4 do SIWZ.
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 1.2. lit. c) niniejszego ogłoszenia).
Wzór wykazu osób zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ.
d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
f) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 1.2. lit. b), c) i d) niniejszego ogłoszenia. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wzór zobowiązania zawiera Załącznik nr 6 do SIWZ.
Uwaga dotycząca dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie usługi) wymienionego w ppkt b): zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie. Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 3) cyt. Rozporządzenia jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, zobowiązany jest przedłożyć własne oświadczenie treścią odpowiadającą wskazanemu poświadczeniu. Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. Rozporządzenia w przypadku gdy usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz Zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których jest mowa powyżej.
Uwagi dotyczące dokumentu wymienionego w ppkt e): zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1.2. lit. d), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu o którym mowa w ppkt e), dotyczącego tego podmiotów.
2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Dokumenty określone w ppkt b) – d) musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt 2.2. lit. b) - d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2) Dokument, o którym mowa w pkt. 3.1) lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2.3.1) lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt. 2.3.2) stosuje się odpowiednio.
3. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:
1) dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
3) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
4) dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez zamawiającego oceniane.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 9.2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni
z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ – formularz ofertowy-oświadczenia.
1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryteria:
a) najniższa cena - waga 60 %,
b) jakość – waga 40 %,
Kryterium Cena (C) zostanie ocenione w oparciu o wzór:
Pi(C) = (Cmin /Ci ) x 100 x 60%
gdzie:
Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)
Cmin – najniższa cena oferowana brutto spośród wszystkich badanych ofert
Ci – cena oferowana brutto badanej oferty „i”
100x60% – maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta „i” za kryterium (C) z uwzględnieniem wagi kryterium.
Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
Kryterium Jakość (J) zostanie ocenione w oparciu o wzór:
Pi(J) = Ji x 40 %
gdzie:
Pi(J) – liczba punktów jakie otrzymała badana oferta „i” za kryterium (J)
Ji – suma punktów cząstkowych za poszczególne elementy opracowania dot. Jakości ocenianej oferty
40% – waga kryterium Jakości
Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
W celu przyznania punktów cząstkowych w kryterium Jakość (J) Zamawiający dokona oceny przedłożonego przez Wykonawcę Opisu działań Wykonawcy w celu zapewnienia najwyższej jakości realizacji przedmiotu zamówienia. Dokument powinien zawierać między innymi szczegółowe informacje na temat organizacji zespołu (czytelność podziału ról i zakresu odpowiedzialności członków zespołu, przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu, koordynację realizacji zamówienia przez wyznaczoną osobę itp.), w szczególności:
- organizacji zastępstw członków zespołu projektowego (na wypadek choroby, urlopów itp.),
- organizacji dodatkowego zespołu sprawdzającego (w tym sprawdzanie zgodności STWiORB z obowiązującymi przepisami, normami, projektami wykonawczymi oraz przedmiarami, sprawdzanie zgodności przedmiarów z projektami wykonawczymi, sprawdzania kosztorysów inwestorskich czy kompatybilności wszystkich materiałów przetargowych),
- dostępności zespołu projektowego na każde wezwanie Zamawiającego (w siedzibie Zamawiającego, na terenie objętym projektem lub w innym wskazanym przez Zamawiającego miejscu),
- czasu reakcji na pytania Zamawiającego (pytania na piśmie lub wysłane drogą mailową/za pośrednictwem faksu),
- wizji w terenie przed przystąpieniem do prac projektowych,
- zapewnienie obsługi geodezyjnej w ramach zespołu projektowego,
- raportowania postępu prac i podjętych działań w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający przyzna punkty cząstkowe w następujący sposób:
- organizacja zastępstw (zapewniona – 10 pkt, brak – 0 pkt),
- organizacja dodatkowego zespołu sprawdzającego (5 osób – 10 pkt, za każdą osobę mniej odjęte 2 pkt),
- dostępność zespołu projektowego od otrzymania wezwania od Zamawiającego (w ciągu 3 dni – 20 pkt, za każdy kolejny dzień odjęte 5 pkt),
- czas reakcji na pytania Zamawiającego (w ciągu 1 dnia – 20 pkt, za każdy kolejny dzień odjęte 5 pkt),
- wizja w terenie (jest – 10 pkt, brak – 0 pkt),
- obsługa geodezyjna (jest – 10 pkt, brak – 0 pkt),
- raportowanie (raz w miesiącu – 20 pkt, raz na dwa miesiące – 5 pkt, rzadziej – 0 pkt)
Brak w przedkładanym przez Wykonawcę opisie informacji pozwalających na przyznanie punktów cząstkowych skutkować będzie nieprzyznaniem punktów w zakresie, którego dotyczyć będą stwierdzone braki.
Przedłożony opis, jako część oferty wykonawcy, stanowić będzie podstawę do weryfikacji przez Zamawiającego zgodności realizacji przedmiotu zamówienia ze złożona ofertą.
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumę punktów wyliczoną w oparciu o wzór:
Pi = Pi(C) + Pi(J)
gdzie:
Pi – łączna ocena punktowa badanej oferty „i”
Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)
Pi(J) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (J)
3. Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Dostępna do: 15 marca 2016r.
ZMIANA Z DNIA 09-03-2016 PISMO ZAMAWIAJĄCEGO 501/PIM/03/16/ZP/XI
15 marca 2016r., godz. 10:00, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.
ZMIANA Z DNIA 09-03-2016 PISMO ZAMAWIAJĄCEGO 501/PIM/03/16/ZP/XI
Nie