POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.
al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny
ogłasza:
przetarg nieograniczony na dokończenie robót budowlanych pn. Przebudowa trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego od ul. Botanicznej do ul. Żeromskiego wraz z węzłem
Tak jak w nagłówku.
Tak jak w nagłówku.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na dokończeniu inwestycji pn. *Przebudowa ul. Dąbrowskiego od ul. Botanicznej do ul. Żeromskiego wraz z węzłem*. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie jezdni, chodników i infrastruktury technicznej, opisanych wg Wspólnego słownika zamówień (CPV):
* 45200000-9 - roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
* 45234121-0 - roboty w zakresie kolei tramwajowej
* 45100000-8 - przygotowanie terenu pod budowę
* 45311100-1 - roboty w zakresie okablowania elektrycznego
* 45316200-7 - instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych
* 45453000-7 - roboty remontowe i renowacyjne
* 45232310-8 - roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
* 45233294-6 - instalowanie sygnalizacji świetlnej
* 45111200-0 - roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
* 77211400-6 - usługi wycinania drzew
* 45112710-5 - urządzanie terenów zielonych
Przedmiot zamówienia obejmuje także usługi związane z wykonywanymi robotami budowlanymi. Dokończenie inwestycji obejmuje obszar węzła Dąbrowskiego - Żeromskiego połączenie wybudowanego torowiska z istniejącym w ul. Przybyszewskiego, nasadzenie drzew oraz chodnik po północnej stronie ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Botanicznej do ul. Szpitalnej.
Szczegółowy zakres zamówienia określono w SIWZ nr ref. PIM/07/16/ZP28/IX wraz z załącznikami
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą roboty budowlane lub usługi zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień). Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w szczególności, gdy zajdzie konieczność i/lub potrzeba wykonania zakresów prac nieuwzględnionych w ramach zakresu zamówienia podstawowego, a których wykonanie będzie możliwe poprzez powtórzenie tego samego rodzaju zamówień co przewidziane w ramach zakresu zamówienia podstawowego.
Poznań
* 45200000-9 - roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
* 45234121-0 - roboty w zakresie kolei tramwajowej
* 45100000-8 - przygotowanie terenu pod budowę
* 45311100-1 - roboty w zakresie okablowania elektrycznego
* 45316200-7 - instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych
* 45453000-7 - roboty remontowe i renowacyjne
* 45232310-8 - roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
* 45233294-6 - instalowanie sygnalizacji świetlnej
* 45111200-0 - roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
* 77211400-6 - usługi wycinania drzew
* 45112710-5 - urządzanie terenów zielonych
Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.
Termin wykonania zamówienia:
1) wykonanie robót budowlanych:
a) ETAP I polegający na wykonaniu robot budowlanych umożliwiających zmianę organizacji ruchu polegającą na uruchomieniu ruchu samochodowego w pełnym zakresie – 25 – dni kalendarzowych od dnia podpisania Umowy, dalej jako „ETAP I”,
b) ETAP II polegający na zakończeniu realizacji robót budowlanych - 40 dni kalendarzowych od dnia podpisania Umowy, dalej jako „ETAP II”,
2) zakończenie przedmiotu umowy 70 dni od dnia podpisania Umowy
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 50 000,00 pln
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.
1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że wykonał (w ramach tego samego obiektu), w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie, w ramach tego samego obiektu, co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 pln netto, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno- asfaltowej wraz z wykonaniem robót w branży elektrycznej i torowej. W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej, wartość robót należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
I. Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 1 000 000 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej lub środków finansowych),
II. Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
III. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej,
IV Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 1.2. niniejszego ogłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik do SIWZ.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Za roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (najważniejsze roboty budowlane) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w pkt 1.2. lit. b) niniejszego ogłoszenia), wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł netto, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub ulicy o nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej wraz z wykonaniem robót w branży elektrycznej i torowej (w wykazie należy wykazać co najmniej jedną robotę budowlaną). Wzór wykazu robót zawiera Załącznik do SIWZ.
c) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b) i d) niniejszej specyfikacji. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wzór zobowiązania do udostępnienia zasobów zawiera Załącznik do SIWZ,
d) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości minimum 1 000 000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
Uwaga dotycząca dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie robót budowlanych) wymienionego w ppkt b):
Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) i 2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie lub inne dokumenty, składane w przypadku, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. rozporządzenia w przypadku gdy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Uwaga dotycząca dokumentów wymienionych w ppkt d-e): zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument/dokumenty, który w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 9.1.2. lit. d), polega na zdolnościach finansowych/ekonomicznych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia informacji/dokumentu, o której/którym mowa w ppkt c), dotyczącej/dotyczącego tych podmiotów.
2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik do SIWZ.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
Dokumenty określone w ppkt b) – g) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
a) o których mowa w pkt. 2.2. lit. b) - d) i lit. f) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) o których mowa w pkt 2.2. lit. e) i lit. g) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.3.1) lit. a) tiret pierwszy i trzeci, oraz dokumenty, o których mowa w pkt 2.3.1) lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w 2.3.1) lit. a) tiret drugi, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt 2.3.2) stosuje się odpowiednio.
3. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:
- dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
- w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
- dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
- dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez zamawiającego oceniane.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 9.2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik do SIWZ – formularz ofertowy-oświadczenia.
1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryteria:
- Najniższa cena - 45 %
- Okres rękojmi za wady i gwarancji – 10 %, i przyzna za:
- 48 miesięcy rękojmi za wady i gwarancji – 0 pkt
- 60 miesięcy rękojmi za wady i gwarancji – 5 pkt
- 72 miesiące i więcej rękojmi za wady i gwarancji – 10 pkt
- Program naprawczy – 45 % i przyzna punkty (45 pkt) w następujący sposób i wg następujących zasad:
W celu przyznania punktów cząstkowych w kryterium Program naprawczy Zamawiający dokona oceny przedłożonego przez Wykonawcę dokumentu pn. Program naprawczy.
Jeśli składany z ofertą dokument pn. Program naprawczy, będzie zawierał elementy stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca powinien zastrzec w ofercie (oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty), iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Należy w tym przypadku wskazać dokumenty zawierające zastrzeżone informacje i zabezpieczyć (np. zafoliować) je, w sposób uniemożliwiający wgląd osobom nie będącym członkami komisji przetargowej. Brak zabezpieczenia zastrzeżonych informacji skutkuje jawnością całej oferty.
Dokument powinien zawierać podział na trzy części zgodnie ze wskazaniem subkryteriów, oraz wyraźnym wyodrębnieniem i opisaniem zaproponowanych w ramach Programu - ocen, badań, działań, harmonogramów, zestawień, metod, analiz, procedur, opisów.
Zaproponowane elementy Programu powinny każdorazowo odpowiadać Subkryterium, któremu opisowi służą i zawierać elementy optymalizujące sytuację Zamawiającego w odniesieniu do zagrożeń i trudności w dokończeniu realizacji zadania, w związku z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym Wykonawcą:
a) Pomóc w jak najpełniejszej i jak najwierniejszej analizie stanu prac na budowie i stanu dokumentacji technicznej po rozwiązaniu umowy z dotychczasowym Wykonawcą,
b) Pokazać pełen zakres i analizę ryzyka i zagrożeń związanych z analizą przeprowadzoną w w.w. Subkryterium,
c) Dać narzędzia i jak najszersze spektrum działań i procedur umożliwiających ograniczyć zdiagnozowane zagrożenia i ryzyko, dochować termin wykonania całości robót stanowiących przedmiot zamówienia, uzyskać pełną zgodność z obowiązującymi normami i przepisami, w tym uzyskanie pełnej gwarancji na prace wykonane przez poprzedniego i obecnego Wykonawcę.
Brak w przedłożonym przez Wykonawcę opisie informacji pozwalających na przyznanie punktów cząstkowych lub zaproponowanie opisów sprzecznych czy całkowicie nieistotnych z punktu widzenia celu przygotowania Programu, skutkować będzie nieprzyznaniem punktów („0” punktów) w zakresie, którego dotyczyć będą stwierdzone braki czy sprzeczności.
Przedłożony opis, jako część oferty Wykonawcy, stanowić będzie podstawę do weryfikacji przez Zamawiającego zgodności realizacji przedmiotu zamówienia ze złożoną ofertą.
Niezłożenie opracowania Program naprawczy zostanie uznane za złożenie ważnej oferty realizacji zgodnej z OPZ i Wzorem umowy z przyznaniem ilości zero punktów w całym kryterium.
Subkryteria i zasady oceny:
a) diagnoza dot. faktycznego stanu przerwanych robót, sprawdzenie i ocena inwentaryzacji placu budowy i dokumentacji projektowej, analiza dokumentacji fotograficznej i geodezyjnej, badanie zmian dokonanych w trakcie robót, sprawdzenie i zbadanie stanu prac zakończonych i odebranych oraz prac w ramach procesów nie zakończonych (możliwych do zweryfikowania, potwierdzenia i odebrania dopiero po zakończeniu prac ostatecznych), badanie i ocena elementów związanych z udzieleniem gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace,
- związanych z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym Wykonawcą – 15 pkt, oceniane następująco:
- za 3 do 5 – wyodrębnionych elementów analizy i wniosków dot. inwentaryzacji i faktycznego stanu robót – Zamawiający przyzna 5 pkt,
- za 6 do 9 - wyodrębnionych elementów analizy i wniosków dot. inwentaryzacji i faktycznego stanu robót – Zamawiający przyzna 10 pkt,
- za pow. 10 - elementów analizy i wniosków dot. inwentaryzacji i faktycznego stanu robót – Zamawiający przyzna 15 pkt,
b) analiza ryzyka i zagrożeń, w tym zgłoszonych przez dotychczasowego Wykonawcę, oraz dot. badania i ocena elementów związanych z udzieleniem gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace,
- związanych z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym Wykonawcą – 15 pkt, oceniane następująco:
- za 3 do 5 – wyodrębnionych elementów analizy ryzyka dot. w szczególności inwentaryzacji i faktycznego stanu robót oraz okoliczności wpływających na skuteczne i terminowe wykonanie pozostałych prac, a także w odniesieniu do ew. ryzyka związanego z pełnym i skutecznym udzieleniem gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace – Zamawiający przyzna 5 pkt,
- za 6 do 9 - wyodrębnionych elementów analizy ryzyka dot. w szczególności inwentaryzacji i faktycznego stanu robót oraz okoliczności wpływających na skuteczne i terminowe wykonanie pozostałych prac, a także w odniesieniu do ew. ryzyka związanego z pełnym i skutecznym udzieleniem gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace – Zamawiający przyzna 10 pkt,
- za pow. 10 - wyodrębnionych elementów analizy ryzyka dot. w szczególności inwentaryzacji i faktycznego stanu robót oraz okoliczności wpływających na skuteczne i terminowe wykonanie pozostałych prac, a także w odniesieniu do ew. ryzyka związanego z pełnym i skutecznym udzieleniem gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace – Zamawiający przyzna 15 pkt,
c) program naprawczy - propozycje działań usprawniających i zabezpieczających, wynikających z inwentaryzacji placu budowy i dokumentacji, w następstwie rozwiązania umowy z dotychczasowym Wykonawcą, propozycje dot. niwelacji ewentualnych zagrożeń związanych z ew. ryzykiem nie udzielenia pełnej i skutecznej gwarancji i rękojmi na zakończone i pozostałe prace, wskazanie zasobów, procedur, dodatkowego sprzętu i zasobów ludzkich, działań organizacyjnych, propozycji szczegółowego harmonogramu działań (w tym z uwzględnieniem wszystkich testów, prób i sprawdzeń niezbędnych do odbioru) – jako kompletnego zbioru gwarantującego dochowanie terminu wykonania całości robót stanowiących przedmiot zamówienia, uzyskania pozwolenia na użytkowanie i pełnej zgodności z obowiązującymi normami i przepisami oraz uzyskania pełnej gwarancji na prace wykonane przez poprzedniego i obecnego Wykonawcę – 15 pkt, oceniane następująco:
- za 3 do 5 - zaproponowanych działań usprawniających i zabezpieczających wynikających z inwentaryzacji placu budowy i dokumentacji – Zamawiający przyzna 5 pkt,
- za 6 do 9 - zaproponowanych działań usprawniających i zabezpieczających wynikających z inwentaryzacji placu budowy i dokumentacji – Zamawiający przyzna 10 pkt,
- za pow. 10 - zaproponowanych działań usprawniających i zabezpieczających wynikających z inwentaryzacji placu budowy i dokumentacji – Zamawiający przyzna 15 pkt,
Uznając za najkorzystniejszą ofertę, która uzyska największą sumę punktów we wskazanych kryteriach.
Kryterium ceny zostanie ocenione w oparciu o stosunek ceny z najkorzystniejszej oferty do oferty ocenianej i iloczyn wagi procentowej kryterium i maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów w kryterium tj. 100.
Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Dostępna do: 03/08/2016
03/08/2016, godz. 12:05, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.
Nie