POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.
al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny
ogłasza:
przetarg nieograniczony pn.:
Urządzanie terenu pod rodzinny ogród działkowy w Naramowicach ul. CzarnuchaUrządzanie terenu pod rodzinny ogród działkowy w Naramowicach ul. Czarnucha.
Inwestor Zastępczy – Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu oraz Zarządzenia nr 508/2015/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 31 lipca 2015r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zlecania i rozliczania z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez Jednostkę Miasta Poznania – Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania – dysponenta zadania i środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego.
W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego- Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o., za wyjątkiem Beneficjenta wadium i znwu wnoszonych w formie innej niż pieniężna (Beneficjent – Miasto Poznań w imieniu i na rzecz którego działa Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o.).
Tak jak w nagłówku.
Tak jak w nagłówku.
Przedmiotem zamówienia jest: Urządzanie terenu pod rodzinny ogród działkowy w Naramowicach ul. Czarnucha, zgodnie z SIWZ, w szczególności Opisem przedmiotu zamówienia.
Realizacji w ramach niniejszego zamówienia podlega tylko 1 etap przedsięwzięcia, tj. realizacji całości projektu z wyłączeniem realizacji placu zabaw oraz budynku działkowca, których elementy znajdują się w projekcie z uwagi na połączenie w elementach scalonych ze śmietnikami i sanitariatami.
Zakres zamówienia wg „Wspólnego słownika zamówień” (CPV):
45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę oraz roboty ziemne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45311000-0 Remonty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45317300-5 Instalowanie elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45314300-4 Instalowanie infrastruktury okablowania
45233140-2 Drogi i chodniki
45342000-6 Ogrodzenia
45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne
45232460-4 Roboty sanitarne zewnętrzne
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na poziomie nie wyższym niż 40 % wartości zamówienia.
Poznań
główny przedmiot: 45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu
Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.
Termin wykonania zamówienia:
- przekazanie placu budowy - do 7 dni od podpisania Umowy, dalej jako etap I,
- rozpoczęcie robót budowlanych - do14 dni od podpisania Umowy, dalej jako etap II,
- osiągnięcie 35 % zaawansowania prac - do 63 dni od podpisania Umowy, dalej jako etap III,
- osiągnięcie 70 % zaawansowania prac - do 105 dni od podpisania Umowy, dalej jako etap IV,
- zakończenie przedmiotu Umowy - do ….. (nie później niż 150) dni od podpisania Umowy, dalej jako etap V.
przy czym:
Wykonawca we własnym zakresie dokona usunięcia pozostałości po wycince drzew z terenu objętego przedmiotem Umowy oraz nasadzeń rekompensacyjnych w terminie umożliwiającym dochowanie w.w. zapisów harmonogramu.
W szczególności warunkiem osiągnięcia wskaźnika zaawansowania robót w etapie III jest zrealizowanie przez Wykonawcę w terminie, do którego zakończyć ma się realizacja etapu III, następujących zakresów funkcjonalnych robót wskazanych w Harmonogramie do realizacji w etapie III:
- w ramach zadania „Roboty zewnętrzne”:
- wykonanie całości sieci wodociągowej w ul. Czarnucha (poz. I.1 Harmonogramu),
- wykonanie całości przyłącza wody do budynku R.O.D. (poz. I.3 Harmonogramu) oraz
- wykonanie 290 m sieci wodociągowej na terenie R.O.D. (poz. I.2. Harmonogramu),
- wykonanie 170 m sieci w ramach drenażu zewnętrznego (poz. I.4. Harmonogramu),
- całości zadania „Budynek Sanitariatu” (roboty: budowlane – poz. II.1, elektryczne – poz. II.2, sanitarne – poz. II.3 Harmonogramu).
W szczególności warunkiem osiągnięcia wskaźnika zaawansowania robót w etapie IV jest zrealizowanie przez Wykonawcę w terminie, do którego zakończyć ma się realizacja etapu IV, następujących zakresów funkcjonalnych robót wskazanych w Harmonogramie do realizacji w etapie IV:
- w ramach zadania „Roboty zewnętrzne”:
- wykonanie całości robót elektrycznych na terenie R.O.D. (poz. I.5 Harmonogramu),
- zakończenie realizacji robót w ramach sieci wodociągowej na terenie R.O.D. (poz. I.2. Harmonogramu),
- zakończenie realizacji robót w ramach sieci drenażu zewnętrznego (poz. I.4. Harmonogramu),
- wykonanie 300 m2 ogrodzenia (poz. I.9 Harmonogramu).
Pozostałe wymogi terminowe i odbiorowe zostały określone we Wzorze umowy.
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie: 45.000,00 pln
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
I. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania wobec każdego z nich.
II. którzy spełniają warunki dotyczące:
A) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
B) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie, roboty budowlane polegające na:
a) wykonaniu melioracji wodnych lub odwodnienia lub drenażu o wartości min. 350.000,00 pln brutto – min. 1 robota,
b) budowie wodociągu o wartości min. 500.000,00 pln brutto – min. 1 robota,
c) wykonaniu robót budowlanych elektrycznych zewnętrznych (sieci) o wartości min. 100.000,00 pln brutto – min. 1 robota,
d) wykonaniu robót drogowych z wykonaniem nawierzchni o wartości min. 350.000,00 pln brutto – min. 1 robota.
Potwierdzenie zdobycia w.w. doświadczenia wskazanego w pkt a), b), c), d) może zostać wykazane poprzez wykonanie 4 niezależnych robót lub odpowiednie łączne wykonanie w formie 1 lub 2 lub 3 prac.
W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej, wartość robót należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
C) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które pełnić będą następujące funkcje:
- kierownika budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej lub drogowej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) oraz posiadająca doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu co najmniej 2 robotami budowlanymi o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 1.900.000,00 pln brutto;
- kierowników robót – osoby posiadające uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409, ze zm.) w niżej wymienionych specjalnościach:
- instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych,
- instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz cieplnych,
- inżynieryjnej drogowej.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy z funkcją kierownika robót oraz funkcji kierowników robót, w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia w więcej niż jednej specjalności.
Uwaga: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia pozostających w dyspozycji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
D) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 500.000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej lub środków finansowych).
Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 9.1.2. specyfikacji, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik do specyfikacji.
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Za roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (najważniejsze roboty budowlane) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w pkt 9.1.2. lit. b) specyfikacji): wykonane należycie roboty budowlane polegające na: a) wykonaniu melioracji wodnych lub odwodnienia lub drenażu o wartości min. 350.000,00 pln brutto – min. 1 robota, b) budowie wodociągu o wartości min. 500.000,00 pln brutto – min. 1 robota, c) wykonaniu robót budowlanych elektrycznych zewnętrznych (sieci) o wartości min. 100.000,00 pln brutto – min. 1 robota, d) wykonaniu robót drogowych z wykonaniem nawierzchni o wartości min. 350.000,00 pln brutto – min. 1 robota.
Potwierdzenie zdobycia w.w. doświadczenia wskazanego w pkt a), b), c), d) może zostać wykazane poprzez wykonanie 4 niezależnych robót lub odpowiednie łączne wykonanie w formie 1 lub 2 lub 3 prac. Wzór wykazu robót zawiera załącznik do specyfikacji.
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 9.1.2. lit. c) specyfikacji). Wzór wykazu osób zawiera załącznik do specyfikacji.
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Wzór oświadczenia zawiera załącznik do specyfikacji.
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości minimum 500.000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 pln (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).
- pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b) i c) specyfikacji. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wzory zobowiązań do udostępnienia zasobów zawiera załącznik do specyfikacji.
Uwagi dotyczące dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie robót budowlanych) wymienionego w ppkt drugim:
Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1) i 2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie lub inne dokumenty, składane w przypadku, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. rozporządzenia w przypadku gdy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz Zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o którym mowa w pkt 9.1.2. lit. b) i c) specyfikacji, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów – zobowiązań – dotyczących w szczególności:
- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik do specyfikacji.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Oświadczenie określone w ppkt a) SIWZ składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Dokumenty określone w ppkt b) – g) SIWZ musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
- o których mowa w pkt 9.2.2. lit. b) - d) i lit. f) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
- o których mowa w pkt 9.2.2. lit. e) i lit. g) SIWZ – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 Ustawy;
Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.2.3.1) lit. a) tiret pierwszy i trzeci SIWZ, oraz dokumenty, o których mowa w pkt 9.2.3.1) lit. b) SIWz powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w 9.2.3.1) lit. a) tiret drugi SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2.3.1) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt 9.2.3.2) SIWZ stosuje się odpowiednio.
Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:
- dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
- dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
- dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez Zamawiającego oceniane.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń / dokumentów wymienionych w pkt 9.2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia / dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy.
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera załącznik do SIWZ.
-
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryteria:
- najniższa cena - 80 %
- okres gwarancji i rękojmi – 10 %, oceniając gwarancję i rękojmię następująco:
24 miesięcy gwarancji i rękojmi – 0 pkt
36 miesięcy gwarancji i rękojmi – 5 pkt
48 miesięcy gwarancji i rękojmi – 10 pkt- deklaracja skrócenia terminu zakończenia przedmiotu umowy (w tym odpowiedniego skrócenia terminu na wykonanie robót budowlanych) – 10%, oceniając zadeklarowany termin następująco (Zamawiający dopuszcza wyłącznie jednakowe i równoczesne skrócenie terminu dla przedmiotu umowy i robót budowlanych):
- termin wymagany w siwz- 150 dni od podpisania Umowy – 0 pkt
- skrócenie terminu zakończenia przedmiotu umowy o 7 dni – 5 pkt,
- skrócenie terminu zakończenia przedmiotu umowy o 14 dni – 10 pkt,uznając za najkorzystniejszą ofertę, która uzyska największą sumę punktów w 3 kryteriach.
Kryterium ceny zostanie ocenione w oparciu o stosunek kryterium z najkorzystniejszej oferty do oferty ocenianej i iloczyn wagi procentowej kryterium i maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów w kryterium tj. 80.
Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Dostępna do: 25/03/2016 r. do godz. 10:00
25/03/2016 r. o godz. 10:05, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.
Nie