„Zintegrowany system transportu zbiorowego Poznań Rataje – Franowo- koncepcja rozwiązań transportowych na odc. od ul. Matyi do Ronda Rataje”

POZNAŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.

al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 61 884 20 10, fax 61 866 60 04
email: zamowienia.publiczne@pozim.pl
www.pozim.pl
rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny

ogłasza:

przetarg nieograniczony pn. „Zintegrowany system transportu zbiorowego Poznań Rataje – Franowo- koncepcja rozwiązań transportowych na odc. od ul. Matyi do Ronda Rataje”

Inwestor Zastępczy – Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu działa w imieniu i na rzecz Miasta Poznania  
na podstawie Zarządzenia nr 135/2014/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 13 marca 2014r. w sprawie zasad zlecania i rozliczania
z realizacji zadań powierzonych do wykonywania aktem założycielskim spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Poznaniu, a także pełnomocnictw udzielonych spółce przez Prezydenta Miasta Poznania w celu realizacji zadań inwestycyjnych oraz Wskazania do Realizacji przekazanego przez jednostkę budżetową Miasta Poznania – Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu – dysponenta środków z budżetu Miasta Poznania przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego.

W zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego Inwestor Zastępczy działa jako Pełnomocnik
na podstawie art. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dla potrzeb niniejszego postępowania przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniach dot. postępowania, odwołania do „Zamawiającego”, dot. każdorazowo Inwestora Zastępczego -  Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o.

Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje i specyfikację istotnych warunków zamówienia: 

Tak jak w nagłówku.

Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złozyć w/u: 

Tak jak w nagłówku.

Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji koncepcyjnej programowo- przestrzennej dla  zadania „Zintegrowany system transportu zbiorowego Poznań Rataje – Franowo- koncepcja rozwiązań transportowych na odc. od ul. Matyi do Ronda Rataje”.

Przedmiot zamówienia opisany wg Wspólnego Słownika Zamówień:

CPV - 71320000-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania,

CPV - 71330000-0 różne usługi inżynieryjne,

Szczegółowy OPZ zawarty jest w zał. SIWZ

Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP: 

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy.

Przedmiot zamówień uzupełniających stanowić będą usługi zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (powtórzenie tego samego rodzaju zamówień). Zakres zamówień uzupełniających stanowić będzie nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego.

Miejsce wykonania robót, usług lub miejsce dostaw: 

Poznań

Kwalifikacja według wspólnego słownika zamówień: 

główny przedmiot:

CPV - 71320000-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania,

CPV - 71330000-0 różne usługi inżynieryjne,

Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: 
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: 
Nie
Wielkośc lub zakres zamówienia: 

Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy zakres zamówienia został wskazany w SIWZ wraz z załącznikami.

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 

Termin wykonania zamówienia:

a) do 31.08.2015r. - przekazanie uzgodnionej z ZTM i ZDM koncepcji celem opiniowania zgodnie z zarządzeniem nr 537/2013/P Prezydenta Miasta Poznania,

b) do 30.10.2015r. -  przekazanie Zamawiającemu zaopiniowanej i kompletnej koncepcji.

Wymagane wadium: 

Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 20 000,00 pln.

Warunki uczestnictwa: 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:

1.1. którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują brak podstaw do wykluczenia
z postępowania wobec każdego z nich.

1.2. którzy spełniają warunki dotyczące:

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

b) posiadania wiedzy i doświadczenia:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I.  Wykonawca musi wykazać, że wykonał (dotyczy tylko projektów zakończonych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie, co najmniej 2 opracowania (koncepcje architektoniczno- budowlane lub projekty budowlane lub projekty wykonawcze):

- min. 1 z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, elektroenergetyka nietrakcyjna – oświetlenie terenu, gdzie długość zaprojektowanej trasy tramwajowej jest nie mniejsza niż 1000 m.

- oraz min. 1 z branży drogowej (budowa lub rozbudowa lub przebudowa drogi publicznej, gdzie długość drogi jest nie mniejsza niż 1000 m. wraz z budową lub przebudową co najmniej 2 węzłów, w terenie zabudowanym, na drogach publicznych – co najmniej skanalizowanych z sygnalizacją świetlną).

II. Wykonawca na potwierdzenie spełniania warunku może wykazać jedną wykonaną usługę, o ile potwierdza ona wykonanie wszystkich elementów wskazanych w tiret 1 i 2 w/w pkt I.

III. Wszystkie elementy (tj. cały zakres) doświadczenia Wykonawcy wymagane w tiret 1 powinny zostać wykonane w ramach 1 usługi i nie mogą pochodzić z sumowania z kilku różnych usług. Zasada ta dotyczy odpowiednio wymogów postawionych w tiret 2.

IV. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.

V. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które wykonywać będą funkcję projektantów, posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń (wymóg posiadania uprawnień nie dotyczy projektanta zieleni), legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zgodnie z wymaganiami przedstawionymi poniżej:

1.  Główny projektant - koordynator prac: specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 10 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów torowisk tramwajowych) - 3, w tym minimum 1 projekt branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) o długości minimum 1 000 m.

2.  Projektant robót torowych - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności dot. projektów torowisk tramwajowych)- 3, w tym minimum 1 projekt z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) o długości minimum 1 000 m.

3.  Projektant robót drogowych  - specjalność budowlana - specjalność inżynieryjna drogowa; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.

4.  Projektant robót elektrycznych - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.

5.  Projektant robót sanitarnych  - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.

6.  Projektant robót teletechnicznych - specjalność budowlana - specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.

7.  Projektant robót konstrukcyjnych - specjalność budowlana - specjalność konstrukcyjno- budowlana; min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) - 3.

8.  Projektant architektury - specjalność budowlana - specjalność architektoniczna, min. staż projektowy - 5 lat; doświadczenie (liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności) – 3.

9.  Projektant zieleni - wykształcenie po kierunku studiów: architektura krajobrazu lub ogrodnictwo, doświadczenie- min. 2 projekty zagospodarowania zielenią pasa drogowego na terenie miasta.

Uwaga 1: staż projektowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskania uprawnień do roku 2015 włącznie.

Uwaga 2: ww. projektanci muszą posiadać uprawnienia projektowe bez ograniczeń, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.).

Uwaga 3: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji Projektantów (za wyjątkiem Głównego projektanta)
w przypadku, gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

Uwaga 4: Oceniając doświadczenie wskazanych przez Wykonawcę osób, które wykonywać będą funkcje projektantów, Zamawiający uzna wyłącznie doświadczenie nabyte na stanowisku projektanta i/lub współprojektanta. Nie zostanie uznane doświadczenie nabyte w ramach pełnienia obowiązków osoby sprawdzającej projekt.

Uwaga 5: za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).

II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

I. Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).

II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia łącznie wykazują spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej.

III. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

2. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

2.1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 9.1.2. niniejszej specyfikacji, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie i dokumenty:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ.

b) wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Za usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie (główne usługi) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w pkt 9.1.2. lit. b niniejszej specyfikacji), usługi polegające na wykonaniu projektów budowlanych i wykonawczych (względnie projektów budowlano-wykonawczych) z branży torowej (budowa nowej trasy tramwajowej lub modernizacja lub rozbudowa lub przebudowa istniejącej trasy tramwajowej) wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnienie, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, elektroenergetyka nietrakcyjna – oświetlenie,  gdzie długość zaprojektowanej trasy tramwajowej jest nie mniejsza niż 1000 m.

Wzór wykazu usług zawiera Załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.

c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zawarto w pkt. 9.1.2. lit. c) niniejszej specyfikacji).

Wzór wykazu osób zawiera Załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji.

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.

e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż  300 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia).

f) pisemne zobowiązanie podmiotów na zasobach których polega wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w pkt 9.1.2. lit. b), c) i d) niniejszej specyfikacji. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wzór zobowiązania zawiera Załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji.

Uwaga dotycząca dokumentu (dowodu potwierdzającego należyte wykonanie usługi) wymienionego w ppkt b): zgodnie
z § 1 ust. 2 pkt 1) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) przez dowód, o którym mowa powyżej należy rozumieć poświadczenie. Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 3) cyt. Rozporządzenia jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, zobowiązany jest przedłożyć własne oświadczenie treścią odpowiadającą wskazanemu poświadczeniu.

Zgodnie z § 1 ust. 3 cyt. Rozporządzenia w przypadku gdy usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane
na rzecz Zamawiającego prowadzącego niniejsze postępowanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów,
o których jest mowa powyżej.

Uwagi dotyczące dokumentu wymienionego w ppkt e):

Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 9.1.2. lit. d), polega na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu o którym mowa w ppkt e), dotyczącego tego podmiotów.

2.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:

a)   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ.

b)   aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

c)   aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

d)   aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Oświadczenie określone w ppkt a) składa Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Dokumenty określone w ppkt b) – d) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

2.3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2. lit. b), c), d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b)   nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Dokument, o którym mowa w pkt. 2.3.1) lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2.3.1) lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis pkt. 2.3.2) stosuje się odpowiednio.

3. Dokumenty podmiotów, na których zasobach polega wykonawca wykazując spełnienie warunków

W przypadku, gdy wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt 1.2. SIWZ, polega
na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych,
a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca przedstawia dokumenty określone w pkt. 2.2. – 2.3. SIWZ w odniesieniu do tych podmiotów.

4. Uwagi ogólne dotyczące dokumentów składanych przez Wykonawców:

dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
dokumenty nie wymagane niniejszą specyfikacją nie będą przez zamawiającego oceniane.

5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie weryfikacji oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt 2. SIWZ na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia”. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia/dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy.

6. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:

Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa wraz z ofertą, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Stosowne oświadczenie w tym zakresie zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ – formularz ofertowy- oświadczenia, wzór listy- Załącznik nr 6 do SIWZ.

Tryb udzielenia zamówienia: 
Przetarg nieograniczony
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 
  1. Cena- 80%
  2. Jakość- 20%
Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: 
PIM/04/15/ZP16/XII
Warunki uzyskania specyfikacji oraz dodatkowych wyjaśnień: 

Dostępna do:11 maja 2015r. do godz. 12:00

Termin składania ofert lub wniosków: 
11/05/2015 - 12:00
Termin związania ofertą: 
30 dni
Data, godzina, miejsce otwarcia ofert: 

11 maja 2015r. godz. 12:05, siedziba Poznańskich Inwestycji Miejskich sp. z o.o.

Dotyczy projektu finansowanego ze środków UE?: 

Nie

Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP/przekazania do UOPWE: 
29/04/2015
Data publikacji: 29-04-2015
Aktualizacja: Artur Pieczykolan
Data aktualizacji: 18-05-2015