Świadczenie usług doradztwa IT w celu wsparcia spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o. w procesie wyłonienia dostawcy systemu informatycznego oraz na etapie jego wdrożenia”, nr sprawy: PIM/05/19/ZO45/IV [1]
Zamawiający informuje o wyjaśnieniu i zmianie treści ZO:
Pytanie 1:
W nawiązaniu do otrzymanego zapytania ws. doradztwa Iw zakresie platformy IT, chciałbym zapytać, czy w ramach postępowania wymagane jest wadium.
Jednocześnie chciałbym prosić o obniżenie kwoty Gwarancji z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W naszym odczuciu, przy stosunkowo niewielkim zakresie prac oraz niskim prawdopodobieństwie ich niewykonania, maksymalna ustawowa kotwa gwarancji, jest zbyt dużym obciążeniem dla oferentów.
Wyjaśnienie Zamawiającego:
Wadium nie jest wymagane.
Zamawiający zmienia treść ZO i obniża wysokość wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy do poziomu 5% wynagrodzenia brutto.
ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE, ŻE W ZWIĄZKU Z DODTKOWYMI PYTANIAMI TERMIN SKŁADANIA OFERT ZOSTAŁ ZMIENIONY NA 19 CZERWCA 2019 R. GODZ. 13:00
Zamawiający informuje o pytaniach z dnia 17.06.2019 r.:
Pytanie nr 1
par. 5 ust.1 pkt 4 projektu umowy- umowa powinna być równa dla obu stron, dlatego proponujemy, aby w umowie znalazł się również zapis, że Zamawiający zapłaci karę Wykonawcy w przypadku wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego z jego winy.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie wyraża zgody na postulowaną przez zapytującego zmianę umowy. W myśl art. 3531 KC, który statuuję zasadę swobody umów, Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. Należy również mieć na uwadze, że Zamawiający jako jednostka finansów publicznych jest zobowiązany do szczególnej dbałości należyte wydatkowanie środków publicznych. Z racji powyższego na Zamawiającym ciąży szczególny obowiązek zabezpieczenia swoich interesów kierując się zasadami gospodarności, celowości i rzetelności dokonywania takich wydatków. Zapisy umowne mają umożliwiać ochronę interesów Zamawiającego.
Pytanie nr 2
par. 3 projektu umowy, zapisy dotyczące odbiorów- uważamy, że powinien być również opisany przypadek, w którym Zamawiający zwleka z podpisanie protokołu odbioru prac. Prosimy zatem o wpisanie punktu w którym w przypadku braku odbioru prac przez Zamawiającego, Wykonawca może dokonać odbioru jednostronnego.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie wyraża zgody na postulowaną przez zapytującego zmianę umowy. W treści Umowy został określony termin na dokonanie odbioru przez Zamawiającego.
Pytanie nr 3
par. 3 projektu umowy, zapisy dotyczące wynagrodzenia- prosimy by zmienić wartości procentowe wysokości wynagrodzenia by były adekwatne do wykonanych prac.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie przewiduje zmiany wartości procentowych wysokości wynagrodzenia.
Pytanie nr 4
Jednym z elementów zapytania jest "Wsparcie w powtórzonej procedurze przetargowej"- czy rozumieć to jako powtórkę całego etapu a w tym powtórzenie dialogu technicznego, aktualizacja dokumentacji: opisu przedmiotu zamówienia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wzoru umowy, harmonogramu prac, wsparcie przy udzielaniu odpowiedzi na pytania oferentów, weryfikacja i ocena ofert, wsparcie merytoryczne i prawne? Jak to wycenić, bo może to zawyżać koszty a w realizacji może się to nie zdarzyć?
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający na obecnym etapie nie jest w stanie określić czy w ogóle wystąpi konieczność powtórzenia etapu procedury przetargowej, a jeżeli tak, to jakich dokładnie czynności.
Pytanie nr 5
Czy można do punktacji podać jeden projekt, w którym jednocześnie wykonane zostało workflow, zarządzenie projektami i np. integracja? Czy wtedy Zamawiający policzy punkty od każdego zakresu?
Wyjaśnienia Zamawiającego:
W przypadku wykonania jednego projektu obejmującego workflow, zarządzanie projektami czy ich integrację, Zamawiający zaleca powielić te informacje w każdym punkcie.